/
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.
کد خبر : ۲۷۶۶۰
نبض نفت - هدایت حاتمی در کرمانشاه، با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم منطقه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب است اظهار داشت: این طرح در هشت سال گذشته با وجود مطرح شدن به عنوان یک موضوع مهم اما اجرایی نشده بود و سرمایه‌گذاران نتوانستند این سرمایه‌گذاری را شکل دهند.

وی عنوان کرد: سال گذشته این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و سراغ سرمایه‌گذار جدید رفتیم و اکنون دولت براساس قول خود به این موضوع ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری این طرح بیش از 600 میلیون دلار است.

حاتمی با اشاره به اینکه در این مجموعه سه محصول متانول، پروپیلن و پلی‌پروپیلن تولید می‌شود گفت: مجموعه برای ایجاد یک تحول در منطقه اسلام‌آباد غرب آماده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: این پروژه در داخل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب در سطح 70 هکتار قرار دارد و دولت سرمایه‌گذاری آن را به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این مجموعه 2.5 تا سه زمان نیاز دارد بیان کرد: این طرح در دوران ساخت زمینه اشتغال بیش از 2000 نفر و در زمان تولید و فعالیت نیز زمینه اشتغال 2000 نفر را فراهم می‌کند.

حاتمی گفت: این طرح زمینه‌های ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی را نیز فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند این آمادگی را برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی افزود: زمینه‌های کار فراهم شده و امید داریم در هفته یا روزهای آینده یا حضور مقامات ملی در استان این طرح کلنگ زنی شود هرچند از بهمن سال گذشته وارد فاز اجرایی شده و فاز مطالعاتی آن در حال انجام است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر