/
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

برگزاری جلسه افتتاحیه برنامه ممیزی مراقبتی نوبت اول ستاد شرکت نفت فلات قاره ایران

جلسه افتتاحیه ممیزی مراقبتی نوبت اول ستاد شرکت نفت فلات قاره ایران، صبح امروز دوشنبه نهم اردیبهشت‌ماه در سالن کنفرانس طبقه 15 برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۸۳۹

 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در ابتدای این جلسه ایمان شیریان‌پور رييس ايمني، بهداشت و محيط زيست، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت نفت فلات قاره ايران گزارش کوتاهی از فرایند انجام ممیزی در این شرکت ارائه کرد.

وی گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران از سال 1384 کار خود را با ایزو 14000 آغاز و استانداردهای زیست‌محیطی را پیاده‌سازی کرد. همچنین در سال 85، ایزو 9000 و در سال 86، OHSAS 18000 و گواهینامه IMS را دریافت کرد. در سال آینده نیز برنامه‌ریزی برای دریافت ایزو 45001 انجام شده است. استقرار سیستم مدیریت یکپارچه، الزام وزارت نفت و سایر ارگان‌های مربوطه است که دستاوردهای بسیار مهمی در شرکت نفت فلات قاره ایران داشته است

در ادامه مهندس بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: ما در دو سال و نیم گذشته به دنبال اصلاح فرایندها، ساختارها و تحول سازمانی بوده‌ایم و در این راستا تحولات بزرگی در این شرکت رخ داده است. به گونه‌ای که خوشبختانه در این مدت، تولید شرکت تثبیت شده و حتی افزایش نسبی داشته است.

وی افزود: در زمینه برگزاری فرایند مناقصه‌ها نیز تغییرات اساسی ایجاد شده و در نتیجه آن با وجود افزایش حجم مناقصه‌ها، رقابت بازار و رضایتمندی عمومی ذی‌نفعان گسترده‌تر شده است. برای نمونه در بحث شناورها حضور شرکت‌های متقاضی به شدت افزایش یافته و با این وجود قیمت تمام شده نسبت به گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در سازمان بزرگی مانند فلات قاره، اصلاح و بهبود دائمی فعالیت‌ها و فرایندها ضروری بوده و برای این منظور، اجرا و پیاده‌سازی سیستم‌های ایزو بسیار مهم است.

در ادامه، مهندس بهراد سرممیز شرکت توف‌نورد ایران، برنامه زمان‌بندی انجام ممیزی مراقبتی شرکت نفت فلات قاره ایران را تشریح نمود.

بر این اساس، واحدهای مختلف ستاد شرکت نفت فلات قاره ایران با برنامه زمانی معین مورد ممیزی قرار گرفته، میزان انطباق سیستم با الزامات استانداردهای مدنظر سنجیده شده و در صورت شناسایی مغایرت‌های احتمالی ضروری است تا نسبت به رفع آنها اقدام گردد.

جلسه اختتامیه و جمع‌بندی این ممیزی نیز روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه ساعت 14:00 برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر