/
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

سرمایه گذاری در پارس جنوبی ادامه می یابد

وزیر نفت تمرکز بر سرمایه گذاری در میدان گازی پارس جنوبی را از اولویت های وزارت نفت در سال جاری برشمرد.
کد خبر : ۱۶۹۲۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس بیژن زنگنه، در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با اشاره به تمرکز وزارت نفت بر سرمایه گذاری در میدان مشترک گازی ایران و قطر گفت: سرمایه گذاری در پارس جنوبی ادامه می یابد، به نحوی که تا زمستان سال جاری تولید گاز از این میدان مشترک حدود 60 میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید گاز غنی کشور در سال جاری از هزار میلیون مترمکعب در روز عبور کرد، افزود: بر این اساس سوخت گاز برای واحدهای صنعتی و کارگاهی در سال جاری به خوبی تأمین خواهد شد، همانطور که در سال گذشته نیز بدون هیچ مشکلی گاز مورد نیاز تمام واحدهای صنعتی تأمین شد و در هیچ مقطعی با کاهش تولید مواجه نبودیم.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت تولید طرحهای الفینی با افزایش تولید اتان از میدان مشترک پارس جنوبی گفت: تأمین خوراک واحدهای پایین دستی پتروشیمی از دیگر اهداف وزارت نفت است.

شایان ذکر است، نمايشگاه بیست و چهارم نفت تهران، روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه، با حضور وزیر نفت، معاونین، مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت، کارشناسان، فعالان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به كار کرد و تا ۱۴ اردیبهشت ادامه می یابد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر