/
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران:

دومین دستگاه گرداننده فوقانی ساخت داخل بزودی در مدار عملیات قرار می گیرد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری از رونمایی و آغاز کار میدانی دومین دستگاه گرداننده فوقانی (TOP DRIVE )، ساخت داخل در روزهای آتی خبر داد .
کد خبر : ۱۷۰۳۰

 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهدی عرشیان روز جمعه در حاشیه کار بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت در تهران گفت: نخستین تاپ درایو ساخت داخل با همکاری و همیاری متخصصان ملی حفاری در سال 1391 توسط شرکت تایکو بومی سازی شد .

وی افزود: دستگاه جدید مدل   NTS - 500   ترکیبی از دو مدل پیشرفته خارجی  است که پس از  شناسایی،  اعمال اصلاحات و ارتقاء کیفی نسبت به اولین دستگاه، بزودی بر روی دستگاه حفاری سنگین 74 فتح نصب و وارد چرخه عملیات می شود .

عرشیان با بیان اینکه در زمان حاضر ساخت تعداد دیگری از این دستگاه در دست بررسی قرار دارد، اظهار کرد: هم اینک 30 دستگاه ناوگان حفاری شرکت به سیستم تاپ درایو مجهز می باشند .

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت ملی حفاری ایران گفت: کاربست گرداننده فوقاقی در دستگاه های حفاری موجب شتاب بخشی در عملیات حفاری می گردد و با توجه به حذف چند تجهیز از دستگاه، کاهش استهلاک دکل بویژه در سیستم برق از جمله SCR   و همچنین افزایش ضریب ایمنی را در بر دارد .

وی افزود: نکته قابل توجه اینکه به موازات ساخت این دستگاه در نتیجه همکاری میان متخصصان و کارشناسان این شرکت با یک شرکت فعال در زمینه ساخت قطعات کاربردی در صنعت حفاری، برای نخستین بار شیر ایمنی مربوط به تاپ درایو (IBOP) که دارای قطعات حساس است با الهام گرفتن از سه مدل پیشرفته در جهان و تهیه دانش فنی، تولید داخل شد .

عرشیان با اشاره به اینکه این تجهیز با حفظ مالکیت معنوی شرکت ملی حفاری ایران قابلیت صدور به خارج از کشور را داراست، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید، این مدیریت از واحدهای مصرف کننده قطعات و تجهیزات و مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت خواسته است تا نیازهای خود را اعلام نمایند تا بومی سازی آنها مورد بررسی و اجرا قرار گیرد .

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران به ساخت و بومی سازی چهار هزار و 756 قلم  قطعات پرمصرف در بیش از یک دهه در شرکت اشاره و گفت: این قطعات با احتساب تکثیر، افزون بر 21 هزار قطعه می شود .

وی با بیان اینکه این شرکت در زمان حاضر با حدود 250 سازنده قطعات و تجهیز و صنعتگران داخلی ارتباط کاری دارد، اظهار کرد: از تجهیزاتی که تا کنون از سوی این شرکت در تعامل با شرکت ها و مجتمع های بزرگ صنعتی تولید داخل شده است می توان به سازه دکل حفاری، دستگاه لوله مغزی سیار، پمپ سیال حفاری، ابزار دورن چاهی نمودار گیری، مجموعه کامل MWD برای حفاری جهت دار، سیستم سطحی نمودارگیری و سیستم شبیه ساز کنترل فوران اشاره کرد .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر