/
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
یادداشت

کارنامه غیر قابل دفاع/ بازوانی که به مرور زمان کم توان می‌شوند

نفت، یکی از منابع ملی و متعلق به مردم است پس چرا بجای استخدام نیرو و بکارگیری صاحبان اصلی آن، روز به روز از تعداد آنها کم، پول و درآمد حاصله را درصندوق های گوناگون ذخیره کنیم و با منت به مردم خدمات ارائه کنیم؟!
کد خبر : ۱۷۲۱۷

کارنامه غیر قابل دفاع/ بازوانی که به مرور زمان کم توان می‌شوند

به گزارش نبض نفت، وزیر نفت در بعضی از سخنرانی ها و مصاحبه های خود اعلام کرده است: تعداد کارکنان در این وزارتخانه زیاد است در صورتی که آمار و ارقام اعلام شده جناب وزیر متعلق به قبل از سال 1382 است نه الان که بیش از چند صد شرکت بهره برداری، پالایشگاه، پتروشیمی، تزریق گاز، تلمبه خانه ، مراکز پخش، سایت های معروف عسلویه ،چاه های بسیار زیاد واحداث هزاران کیلومتر خطوط لوله، ایستگاه و...به وزارت نفت افزوده شده!

اگر نگاه درست و کارشناسانه به این وزارت خانه داشته باشیم با کمبود 80 هزار نیروی کار روبه رو هستیم، همین الان به اطراف خود نگاه کنید انصافا درهرکجا که کار می کنید آیا جای چند نیرو خالی نیست؟! از حراست که سازمانی امنیتی است و شرایط خاص خود را دارد که بگذریم در ایستگاه های آتش نشانی یا تعمیرات، ناظرین دستگاه ها، مکانیک ها، برقکارها آبرسانی تکنسین ها و... تا چه اندازه با کمبود نیرو مواجه هستیم؟! همه درحال کار هستیم و می بینیم که چه فشاری بردوش ما است و کار دو الی سه نفر را به تنهایی انجام می دهیم.

نسل قدیم بخاطر اینکه پول کارگر ندهند حاضر بودند کار یک روز را در 10 روز انجام بدهند ولی دوسه نفر نیرو اضافه نکنند ؟! نگاه وزیر نفت هم همین است، می گوید با تنبیه، تشویق، ترساندن نیروها ازتعدیل و ... کاربیشتری ا زآنها می کشیم ولی نمی داند که اینکار شاید بصورت محدود بخاطر اینکه بخواهد در کارنامه کاری و آماری خود درج کند و برای تبلیغ همفکران در مسندهای بعدی قابل اتکا باشد ولی در دراز مدت به کل سیستم ضربه می زند ونمی تواند هرگز قابل دفاع باشد!

نفت، یکی از منابع ملی ومتعلق به مردم است پس چرا بجای استخدام نیرو  و به کار گیری صاحبان اصلی آن، روز به روز از تعداد آنها کم، پول و درآمد حاصله را درصندوقهای گوناگون ذخیره کنیم و با منت خدمات دراختیار مردم بگذاریم؟!

بجای اینکه زمینهای نفت خیز درخوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان و دیگر مناطق را با قیمتهای مشخص شده وارزان از ما برای عملیات حفاری ،احداث شرکت ها و... بخرند بلکه باید ما را سهیم کنند و حق دائمی برایمان درنظر بگیرند.

ولی متاسفانه نه تنها اینکار را نمی کنند تازه می گویند تعداد نیروی های شاغل در وزارت نفت زیاد است.

در پایان لازم و ضروری است که گفته شود؛ اینگونه حرفها درمورد منابع ملی هرگز منصفانه نیست، زیرا با استفاده از همین منابع باید حقوق ملت پرداخت شود نه اموال شخصی، پس باید اینگونه اظهار نظرها و طرز بیانها از زبان و فکر مسئولین حذف شود.

فریدون امیری پارسا، خبرنگار افتخاری نبض نفت، خوزستان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر