/
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

دولت به‌زودی وضعیت همکاری با CNPC را برای تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی مشخص می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: دولت به طور جدی به دنبال تعیین تکلیف قرارداد با شرکت تکمیل‌کننده فاز ۱۱ پالایشگاه پارس جنوبی است و به زودی وضعیت همکاری با شرکت چینی را مشخص خواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۲۲۴

نبض نفت - علی بختیار درخصوص وضعیت از سرگیری ادامه ساخت و ساز فاز 11 پالایشگاه پارس جنوبی، گفت: تقریبا تمام فازهای پالایشگاه پارس جنوبی به اتمام رسیده است و امکان واگذاریِ تکمیل فاز 11 به شرکت‌های ایرانی نیز وجود دارد بنابراین اگر تکلیف همکاری با شرکت چینی که مذاکرات با آن‌ها از قبل آغاز شده مشخص و شرکتCNPC  هم از این قرارداد همچون شرکت توتال خارج شود می‌توان شرکت پتروپارس و شرکت‌های دیگر ایرانی را جایگزین کرد.

دولت به دنبال تعیین تکلیف شرکت تکمیل‌کننده فاز 11 پالایشگاه پارس جنوبی است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به‌طور جدی به‌دنبال تعیین تکلیف قرارداد با شرکت تکمیل‌کننده فاز 11 پالایشگاه پارس جنوبی است و به‌زودی وضعیت همکاری با شرکت چینی را مشخص خواهد کرد تا  عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با یادآوری اینکه ایران همواره از تحریم‌ها فرصت جدیدی را خلق کرده‌ است، مطرح کرد: به‌عنوان مثال در تحریم سابق نفت و تحریم بنزین ایران با اتمام پالایشگاه ستاره خلیج فارس، امروز به یکی از صادرکنندگان بنزین تبدیل شده و دیگر نیاز به واردات بنزین به داخل کشور نیست.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرز تولید 1000 میلیون مترمکعب گاز رسید

بختیار ادامه داد: همچنین در دوران تحریم سابق استانداردسازی فازهای پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس آغاز و این کار به شرکت‌های ایرانی واگذار شد، بدین صورت که یک شرکت لیدر شد و مابقی شرکت‌های داخلی در ذیل این شرکت لیدر، ساخت فازهای ستاره خلیج فارس را به پایان رساندند و این پالایشگاه به مرز تولید 1000 میلیون مترمکعب گاز رسید که دستاورد بزرگی است.

ایران در برخی از حوزه‌های هایتک جزو 10 کشور برتر دنیا به شمار می‌آید

این نماینده مجلس با بیان اینکه صنعت نظامی ایران نیز در دوران جنگ تقویت شد و ایران امروز یکی از کشورهای مطرح در دوران صنایع موشکی تبدیل شده است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی در زمینه کارهای هایتک از زمان جنگ تحمیلی آغاز شد و اکنون ایران در برخی از حوزه‌های هایتک جزو 10 کشور برتر دنیا به شمار می‌آید و در زمینه هسته‌ای نیز کشور پیشرفت کرد.

کشور در شرایط تحریم به رتبه 16 علمی جهان دست پیدا کرده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا و غربی‌ها نمی‌توانند نیروی انسانی خلاق، علمی و تحصیلکرده ایران را تحریم کنند، اظهار کرد: کشور در همین شرایط تحریم به رتبه 16 علمی جهان دست پیدا کرده است بنابراین می‌توان با سرمایه عظیم نیروی انسانی جزو 10 کشور برتر اقتصادی دنیا شویم.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر