/
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

خواب عمیق رایزنان اقتصادی در تحریم‌های نفتی

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است رایزنان اقتصادی فرمانداران و سرداران خط مقدم صادرات و مبادلات تجاری هستند اما متأسفانه در شرایط فعلی خواب بوده و عملکرد مناسبی ندارند.
کد خبر : ۱۷۳۹۱

نبض نفت - سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عملکرد رایزنان اقتصادی، گفت: رایزنان اقتصادی فرمانداران و سرداران خط مقدم صادرات و مبادلات تجاری و اقتصادی هستند اما متأسفانه در شرایط فعلی خواب بوده و عملکرد مناسبی ندارند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که تحریم‌های نفتی علیه ایران اعمال می‌شود رایزنان اقتصادی باید با جدیتی بیش از گذشته برای برقراری مبادلات تجاری و دور زدن تحریم‌ها تلاش کنند تا صادرات غیرنفتی و واردات کالاهای اساسی افزایش پیدا کند.

برای بهبود عملکرد رایزنان اقتصادی در وهله نخست باید افراد متخصص و متبحر برای این امر استفاده شود از سوی دیگر هر دو ماه یکبار عملکرد و بازدهی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورتی که نتیجه کار آنها مناسب نبود با افراد توانمند جایگزین شوند.

رایزنان اقتصادی عملکرد ضعیف دارند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رایزنان اقتصادی عملکرد ضعیف دارند، خاطرنشان کرد: برای بهبود عملکرد رایزنان اقتصادی در وهله نخست باید افراد متخصص و متبحر برای این امر استفاده شود از سوی دیگر هر دو ماه یکبار عملکرد و بازدهی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورتی که نتیجه کار آنها مناسب نبود با افراد توانمند جایگزین شوند.

رایزن‌های اقتصادی ظرفیت تمامی همسایه‌ها را به درستی شناسایی کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رایزن‌های اقتصادی باید ظرفیت تمامی کشورها را به درستی شناسایی کرده و نیاز بازار هدف را تشخیص دهند تا از این طریق بتوانند سایر کشورها را به مبادله اقتصادی با ایران ترغیب کنند.

ضرورت استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های کوچک اروپایی و همسایه برای صادارت

حسینی‌کیا ادامه داد: تهاتر کالا، افزایش صادرات و گسترش مبادلات تجاری در گرو عملکرد مناسب رایزن اقتصادی هر کشور است. باید از ظرفیت فروشگاه‌های کوچک اروپایی و همسایه برای صادارت استفاده کرد چراکه این فروشگاه‌ها مراوده‌ای با آمریکا ندارند و می‌توانند از یک سو بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی باشند و از سوی دیگر نیاز بازار داخلی را از طریق آنها تامین کرد.

معاونت اقتصادی وزارت خارجه تاکنون خروجی مناسبی نداشته است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت خارجه تاکنون خروجی مناسبی نداشته است و وزارت خارجه باید نسبت به فعال‌سازی این واحد تلاش بیشتری داشته باشد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر