/
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

گازرسانی روستایی در خراسان رضوی 12 درصد از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که هم اکنون بیش از دو هزار روستای این استان به شبکه سراسری گاز متصل است، گفت: ضریب پوشش گازرسانی در خراسان رضوی 12 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر : ۱۷۵۹۷

به گزارش نبض نفت، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدحمید فانی با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون 87 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند در حالی که این رقم در کشور 76 درصد است.

وی افزود: دو هزار و 612 روستای واجد شرایط بهره‌مندی از گاز طبیعی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد تاکنون 2009 روستا با جمعیت 453 هزار و 640 خانوار گازدار شده اند.

فانی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی به 448 روستای واجدشرایط با جمعیت 54 هزار و 154 خانوار در حال اجراست که با اتمام این طرح‌ها ضریب برخورداری بخش روستایی به بالای 97 و نیم درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: مقایسه ضریب بهره مندی خانوار روستایی خراسان رضوی از نعمت گاز در مقایسه با کل کشور نشان دهنده بالا بودن 12 درصدی این شاخص می باشد. تاکنون برای بهره مندی 2009 روستای خراسان رضوی از گاز طبیعی، 32 هزار و 48 کیلومتر شبکه گازرسانی و 940 هزار و 694 مورد انشعاب نصب و اجرایی شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر