/
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

سه هزار روستای کشور امسال گاز رسانی شد

اندیمشک - مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: برای اولین‌بار در کشور به سه هزار روستا در طول یک سال گاز رسانی شد.
کد خبر : ۱۴۹۵۷

نبض نفت -  حسن منتظر تربتی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح گاز رسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: موضوع گاز رسانی به شهرها و روستاها در کشور به شکل جدی مدنظر دارد.

وی افزود: با ایجاد بستر مناسب برای مصرف گاز طبیعی، امکان صادرات نفت و صرفه‌جویی میزان مصرف نفت به میزان پنج میلیون بشکه نفت فراهم شد.

تربتی گفت: گاز رسانی در حوزه انرژی با توجه به صرفه‌جویی که به دنبال دارد توسعه کشور و کاهش هزینه‌ها در زمینه مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه ترکیه و عراق انجام می‌شود، گفت: سه هزار روستا در سال جاری گاز رسانی شده و در سال آینده نیز به دنبال گاز رسانی به سه هزار روستا دیگر هستیم و این امر برای اولین‌بار در کشور انجام شده است.

تربتی افزود: در آینده با توجه به گاز رسانی به نقاط مختلف کشور، سیاست‌ها به گونه‌ای است که به دنبال تحقق دستیابی به شهرستان‌های سبز بوده و پس از آن به دنبال کشور سبز در مصرف سوخت هستیم.

وی، ایران را از کشورهای پیشرو در استفاده از گاز طبیعی دانست و تصریح کرد: پس از انقلاب با تلاش متخصصان کشورمان، طرح‌های گاز رسانی به شهرها و روستاها با شتاب با هدف خدمت‌رسانی در حال انجام است.

منبع: خبر گزاری مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر