/
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

وضعیت نامطلوب کارگران و کارکنان بندر صادراتی ماهشهر

کارگران و کارکنان بندر صادراتی ماهشهر ازحداقل حقوق و مزایا برخوردارند و این شرایط زندگی و معیشت خانواده‌های کارگران در بندر صادراتی را به خطر انداخته است.
کد خبر : ۱۷۸۱۸
به گزارش نبض نفت فعالیت‌های بندرصادراتى ماهشهر از ابتدا زیر نظر پالایشگاه آبادان بوده و به همین دلیل اکثر کارکنان آن از شهرستان آبادان هستند و در حال حاضر صحبت‌هایی مبنی بر این که بندرصادراتى ماهشهر به شرکت پخش فراورده‌های نفتی واگذار شده به گوش می‌رسد.

بندرصادراتى ماهشهر از سال ۱۳۴۸ یک بندر مهم و استراتژیک جهت صادرات و واردات فراورده های نفتی ایران بوده است. این بندر با در اختیار داشتن هشت اسکله و بالغ بر ۸۷ مخزن بزرگ قابلیت پهلو گرفتن کشتی هایی با ظرفیت ۸۰ هزارتن رادارد.

با وجود اینکه بندرصادراتى ماهشهر یکی از مهمترین بنادر کشور می‌باشد؛ کارگران و کارکنان آن ازحداقل حقوق و مزایا برخوردارند و این شرایط زندگی و معیشت خانواده‌های کارگران در بندر صادراتی را به خطر انداخته به نحوی که توان تامین مخارج زندگی و معیشت خودت را ندارند و همین امر باعث دلسردی و ناامیدی این افراد شده است.

از جمله خواسته‌های کارگران بندرصادراتى ماهشهر، اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، حق محرومیت از تسهیلات زندگی، فوق العاده کارگاهی( شرایط محیط کار)، بدی آب و هوا، حق ماموریت، اضافه کاری، بیمه تکمیلی، حق فنی، حق سختی کار، دریافت فوق‌العاده ویژه (پاداش) و همچنین ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب می‌باشد.

کارگران بندرصادراتى خواهان رسیدگی به وضع موجود هستند.

گفتنی است بندرصادراتى ماهشهر در ده کیلومتری جنوب شهرستان ماهشهر قراردارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر