/
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
وزیر نفت:

آمریکا نمی تواند به خواسته های خود در تحریم نفتی ایران دست یابد

وزیر نفت گفت: آمریکا نمی‌تواند به خواسته‌های خود در تحریم نفتی ایران دست یابد ما هم باید تلاش کنیم از این مرحله مانند همیشه با سربلندی عبور کنیم
کد خبر : ۱۸۴۴۹

نبض نفت - بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، صادرات بیشتر نفت و کالا‌های غیر نفتی از جمله پتروشیمی را مهم‌ترین راهبرد اقتصادی ایران در مقابله با تحریم‌ها برشمرد و افزود: باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا تحریم را بشکنیم که تاکنون هم آن را شکسته ایم.

وی اضافه کرد: آمریکا حتما نمی‌تواند به خواسته‌های خود برسد بنابراین همه باید در داخل متحد شویم و کمک و تلاش کنیم تا از این مرحله با سربلندی عبور کنیم.

وزیر نفت مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن را حکیمانه و مقتدرانه بیان کرد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که به نقل از شما برخی از مشتریان نفتی ایران، جاسوس قلمداد شده اند گفت: نگفته ام مشتریان ما جاسوس هستند بلکه گفته ام برخی از کسانی که به اسم خرید نفت به ما مراجعه می‌کنند به دنبال کسب اطلاعات هستند و می‌خواهند ببینند ما نفت مان را چگونه و با چه ترکیباتی صادر می‌کنیم، می‌خواهند این موارد را استحصال کنند، اما ما دیگر یاد گرفته ایم که چگونه برخورد کنیم این افراد از یک کشور نیستند بلکه از هر جایی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر محدودیت‌های صادرات نفت برداشته شود اروپایی‌ها چه قدر از ایران نفت خواهند خرید گفت: اروپایی‌ها در موضوع خرید نفت تا کنون هیچ همکاری نکرده اند، دولت‌های اروپایی استدلالشان این است که دولت‌ها نفت را نمی‌خرند بلکه شرکت‌های خصوصی اروپا نفت خرید می‌کنند و آن‌ها هم، چون با آمریکا ارتباط دارند از ما خرید نمی‌کنند.

زنگنه درباره آخرین وضع خط لوله صلح گفت: ما بیش از ۲ سال قبل با گازپروم روسیه یادداشت تفاهم امضا کردیم که این شرکت، موافقت پاکستان و هند را برای ادامه و تکمیل این خط لوله دریافت کند و سپس بقیه مراحل انجام شود، اما این کار هنوز انجام نشده است.

منبع: صدا و سیما

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر