/
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

برگزاری مانور مقابله با نشت گاز در تاسیسات منطقه خارک

مانور «مقابله با نشت گاز در كارخانجات» روز دوشنبه 10 تيرماه در منطقه خارک برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۰۱۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی منطقه خارک، اين مانور با نظارت گروه HSE ستاد تهران به رياست دكتر شيريان‌پور و با حضور تيم آتش‌نشانی، تيم شرايط اضطراري كارخانجات خشكی و تيم حراست در كارخانه فروزان برگزار شد.

در اين مانور، ابتدا اپراتور كارخانه پس از به صدا در آمدن آلارم گازسنج پرسنلی اعلام نشت گاز از محوطه سپريتورهای كارخانه فروزان نمود. مسئول اتاق كنترل با به صدا در آوردن آژير شرايط اضطراری كارخانه،‌ نفرات تيم شرايط اضطراری را فراخوانده و ساير کارکنان را به محل تجمع هدايت كرد.

همزمان با اين اقدامات تيم شرايط اضطراري كارخانه شامل OSC (فرمانده صحنه)، تيم عملياتي با پوشيدن دستگاه تنفسی جهت بررسی و كنترل شرايط فرايندي وارد كارخانه شدند. شمارش نفرات در محل تجمع كارخانجات انجام شده و اعلام يک نفر مفقودی گرديد. تيم امداد و نجات نيز با استفاده از BA براي جستجوی فرد گمشده وارد عمل شد.

در اين حين، تيم آتش‌نشاني با جانمايي مناسب خودرو اقدام به هوز‌كشي نموده و سپس با نصب گرند‌مانيتور پاشش آب در محوطه را براي كنترل غلظت گاز در هوا و جلوگيری از گسترش گاز به سمت اتاق كنترل كارخانجات انجام داد.

پس از كنترل فرايند كارخانه و نجات مصدوم، افسر آتش‌نشاني اقدام به گازسنجي در محوطه كارخانه نموده و پس از تاييد عدم وجود گاز سمی در محيط، به فرمانده تيم اطلاع‌رسانی نمود. در نهايت با هماهنگی فرمانده آتش‌نشانی و مسئول بهره‌برداری، پايان مانور اعلام گرديد.

گفتنی است، جلسه ارزيابي نقاط قوت و ضعف مانور با حضور گروه HSE ستاد تهران، HSE منطقه خارگ، مسئولان بهره‌برداری و حراست در دفتر منطقه با حضور مهندس رجب‌خانی برگزار و از تلاش‌های همه واحدهای شركت‌كننده در مانور تقدير و تشكر شد. 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر