/
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری توافقنامه همکاری امضا می‌کنند

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌منظور انجام عملیات حفاری و خدمات جانبی، با شرکت ملی حفاری ایران توافقنامه همکاری امضا می‌کند.
کد خبر : ۱۹۰۷۷

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، صفرعلی رئیسی، معاون مدیرامور فنی (حفاری) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این توافقنامه شامل ارائه خدمات مورد نیاز این شرکت در زمینه عملیات حفاری و تعمیر چاه‌های نفت و گاز در پنج بخش برای یک دوره پنج‌ساله از سوی شرکت ملی حفاری ایران است.

وی افزود:‌ این پنج بخش شامل عملیات حفاری و خدمات جانبی (دکل‌ها)، حفاری انحرافی، حفاری زیر فشار تعادل (UBD)، نمودارگیری از گل حفاری (Mod Logging) و مدیریت پسماند است که  پیش از این برای هر یک از این پنج بخش توافقنامه‌های جداگانه‌ای داشتیم.

وی اظهار کرد: به منظور چابک‌سازی و بهبود عملیات حفاری، توافقنامه‌های پیشین بازنگری و همه آنها در یک توافقنامه ادغام و با برگزاری بیش از ۵۰ نشست تخصصی و مدیریتی روزآمد و مفاد آن تدوین شد.

رئیسی گفت: همچنین با برگزاری بیش از ۲۰ نشست مشترک با مدیران و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران مفاد توافقنامه جدید بررسی و کاستی‌های آن برطرف شد و اکنون به عنوان یک توافقنامه منسجم آماده امضای دو طرف است.

معاون مدیر امور فنی (حفاری) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: از دیدگاه ما شرکت ملی حفاری ایران یکی از بازوهای توانمند شرکت ملی نفت ایران برای تحقق اهداف برنامه‌های تولید است و هرچه این شرکت قوی‌تر باشد، رسیدن به اهداف تولید نیز سریع‌تر محقق می‌شود، از این رو در این توافقنامه استفاده حداکثری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزای شرکت ملی حفاری ایران مدنظر قرار داده شده است.

رئیسی یادآور شد:‌ این توافقنامه در روزهای آینده از سوی مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران امضا خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر