/
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

تقابل نظامی با ایران انتقال یک‌ سوم نفت جهان را مختل می کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‎گوید: تقابل نظامی با ایران ممکن است عبور یک سوم نفت جهان را که از خلیج فارس گذر می‌کند با مشکل مواجه کند و قیمت نفت را به بیش از ۱۵۰ دلار برساند.
کد خبر : ۱۹۵۷۰
نبض نفت - غلامرضا شرفی با اشاره به تحلیل‌هایی مبنی بر احتمال افزایش قیمت هر بشکه نفت به 150 دلار در پی عدم توافق اروپا و آمریکا با ایران بر سر مسئله هسته‌ای و دیگر مسائل، گفت: اگرچه نتیجه عدم پذیرش توافقنامه برجام و عهدشکنی آمریکا افزایش قیمت نفت خواهد بود اما بهره‌برداری از شرایط متشنج بازار با هدف بالا رفتن قیمت پایدار نیست چراکه اقتصاد در شرایط آرام جهانی می‌تواند رشد و رونق داشته باشد بنابراین درصورت افزایش قیمت هر بشکه نفت به 150 دلار در پی عدم توافق اروپا و آمریکا با ایران بر سر مسئله هسته‌ای و دیگر مسائل موقتی است. 

افزایش قیمت نفت کشورهای تولیدکننده هم‌پیمان با آمریکا را متضرر می‌کند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت نفت، کشورهای تولیدکننده را حتی درصورت هم‌پیمانی با آمریکا متضرر می‌کند ‌چراکه انرژی بعد جهانی و بین‌الملل دارد و نفت و میعانات گازی نیاز تمام جهان است.

وی افزود: هرگونه تقابل نظامی با ایران ممکن است عبور یک سوم نفت جهان را که از خلیج فارس گذر می‌کند با مشکل مواجه کند و قیمت نفت را به بیش از ۱۵۰ دلار برساند، همچنین به تعویق افتادن توافق بین آمریکا و ایران ممکن است تنش‌ها را هر لحظه بیشتر کند.

هرگونه تقابل نظامی با ایران ممکن است عبور یک سوم نفت جهان را که از خلیج فارس گذر می‌کند با مشکل مواجه کند و قیمت نفت را به بیش از ۱۵۰ دلار برساند، همچنین به تعویق افتادن توافق بین آمریکا و ایران ممکن است تنش‌ها را هر لحظه بیشتر کند

انرژی پیشران هر اقتصادی است

شرفی اضافه کرد: بی‌شک انرژی پیشران هر اقتصادی است و هرگونه خلل یا کمبودی در عرضه انرژی می‌تواند هزینه‌های تولید کالا و ارائه خدمات را افزایش و رشد اقتصادی را کاهش دهد.

افزایش قیمت نفت اوضاع را برای ترامپ در آمریکا سخت‌تر خواهد کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت نفت پیش‌بینی‌ها برای ایجاد یک رکود اقتصادی را افزایش داده است، اظهار کرد: افزایش قیمت نفت و به‌تبع آن بنزین، اوضاع را برای ترامپ در آمریکا-که سال آینده درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد- سخت‌تر خواهد کرد. اگر او نتواند با همکاری عربستان و امارات، بازار را به وضع سابق برگرداند باید آماده یک رقابت بسیار سخت برای ورود مجدد به کاخ سفید باشد.

منبع:‌خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر