/
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
با هدف توسعه اکوسیستم استارتاپی نفت و گاز:

مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود

با هدف توسعه اکوسیستم استارتاپی نفت و گاز در بخش خصوصی کشور، مرکز نوآوری انرژی در دانشکده نفت دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : ۲۰۰۰۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، به این منظور قرارداد راه‌اندازی این مرکز در نشستی  با حضور هیئت‌مدیره شرکت آپادانا ونچرز و مدیران دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد.

حسن حسینی تودشکی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این باره گفت: در ارتباط نزدیک و مؤثر با نمایندگان صنعت، دانشگاه پیشنهادهای خود را در تعامل با این نمایندگان مطرح می‌کند و این پیشنهادها پس از بررسی، به انعقاد قرارداد و ایجاد کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ) منتهی می‌شود.

مهدی میرمعزی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن نفت و عضو هیئت‌مدیره این شرکت استارتاپی نیز از برنامه‌ریزی برای تعمیم و توسعه راه‌اندازی مراکز نوآوری انرژی در کشور خبر داد و گفت: مرکز نوآوری انرژی آپادانا که در دانشگاه امیرکبیر ایجاد خواهد شد، می‌تواند نمونه و الگویی جامع در این حوزه باشد و امیدواریم این اقدام به نمونه‌ای عملیاتی در سطح کشور تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، اواخر آذرماه سال گذشته، تفاهمنامه‌ای میان سه شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، انرژی دانا و سرمایه‌گذاری نفت به‌منظور توسعه اکوسیستم استارتاپی، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه انرژی امضا شد؛ تفاهمنامه‌ای که به تاسیس شرکتی مشترک (آپادانا ونچرز) انجامیده و حال این شرکت در تدارک توسعه اکوسیستم استارتاپی نفت و گاز در بخش خصوصی است.

به گفته میرمعزی، فرصت‌های بکر و دست‌نخورده برای فعالیت‌های نوآورانه در صنعت نفت بسیار است و آنچه مشخص است در همه حوزه‌های صنعت نفت از جمله بالادست، میان‌دست و پایین‌دست حوزه انرژی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که حضور شرکت‌های استارتاپی برای ورود به این عرصه‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

توسعه فعالیت‌های استارتاپی و حمایت از رویکردهای دانش‌بنیان، از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود و وزیر نفت نیز بارها بر این مهم و ضرورت حمایت از استارتاپ‌ها تاکید کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر