/
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹

تخفیف نفتی مساوی با افزایش قدرت ریسک‌پذیری‌ مشتریان برای خرید نفت ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس تخفیف نفتی را مساوی با افزایش قدرت ریسک‌پذیری‌ مشتریان برای خرید نفت ایران دانست و گفت: آمریکا برای مشتریان درصورت خرید نفت از ایران دردسر ایجاد می‌کند بنابراین باید با ایجاد شرایط ویژه برای آن‌ها، قدرت ریسک‌پذیری‌شان را بالا برد.
کد خبر : ۲۰۰۶۵
نبض نفت - غلامرضا شرفی درخصوص رویکرد دولت مبنی بر تخفیف قیمت در فروش نفت، گفت: نفت به‌عنوان کالای استراتژیک و مورد نیاز جهانیان، متقاضی دائمی دارد و کشورها نمی‌تواند حتی یک روز را بدون سوخت‌های فسیلی سپری کنند، همچنین ایران باید در جایگاه یکی از تولیدکنندگان اصلی این سوخت آن را به فروش رساند و علاوه‌بر دریافت سهم خود از درآمد این سرمایه بزرگ الهی، مشتریان سنتی خود را پاسخگو باشد.

تخفیف نفتی مساوی با افزایش قدرت ریسک‌پذیری‌ مشتریان برای خرید نفت ایران

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌گذاری هر بشکه نفت به شرایط سیاسی و اقتصادی داخل و جهان مرتبط می‌شود، افزود: در شرایط تحریمی نباید مشتریان سنتی و دیگر متقاضیان نفت ایران را از دست داد چراکه آمریکا برای این مشتریان درصورت خرید نفت از ایران دردسرهای اقتصادی و سیاسی ایجاد می‌کند بنابراین باید با ارائه تسهیلات و ایجاد شرایط ویژه برای آن‌ها، قدرت ریسک‌پذیری‌شان را بالا برد تا بتوانند نفت ایران را خرید کنند.

آمریکا برای مشتریان درصورت خرید نفت از ایران دردسرهای اقتصادی و سیاسی ایجاد می‌کند بنابراین باید با ارائه تسهیلات و ایجاد شرایط ویژه برای آن‌ها، قدرت ریسک‌پذیری‌شان را بالا برد تا بتوانند نفت ایران را خرید کنند.

وی به دیگر دلایل ضرورت تخفیف قیمت نفت اشاره کرد و گفت: ایران به‌منظور رقابت با عربستان به‌عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت خام باید قیمت نفت خود را کاهش دهد.

تولید گسترده محصولات پتروشیمی در اولویت قرار گیرد

شرفی با تاکید بر ضرورت فاصله از خام‌فروشی، ادامه داد: اگرچه باید برای فروش نفت تلاش کرد اما باید با فاصله از اقتصاد تک محصولی، تولید گسترده محصولات پتروشیمی در اولویت قرار گیرد.

ضرورت فاصله از خام‌فروشی با حفظ مشتریان سنتی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط تحریم صرفا با صادرات محدود نفت خام نمی‌توان درآمد کافی برای اداره کشور به دست آورد، به همین دلیل باید در حین حفظ مشتریان نفتی از خام‌فروشی فاصله گرفت و تولید محصولات پتروشیمی را گسترش داد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر