/
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

پرهیز از خام‌فروشی نفت و مواد معدنی در کشور

امام‌جمعه گرگان با انتقاد از خام فروشی در کشور، گفت: باید با تکیه بر توان کارشناسان ایرانی و فناوری بومی، درآمدهای صادراتی خود از سرمایه‌های خدادادی موجود کشور را افزایش دهیم.
کد خبر : ۲۱۸۳۷

نبض نفت- آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)، اقتصاد ایران از وابستگی به نفت در حال جدا شدن است. همچنین این سازمان نقطه‌ضعف ایران را خام فروشی دانسته است.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع باید از خام ‎فروشی پرهیز کرد، افزود: با وجود تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه انرژی، معادن و سنگ‌های معدنی در کشور، از کسب درآمد حداکثری بازمانده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران در این حوزه، تصریح کرد: برای ایجاد نظم و امنیت در کشور، نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم کشور کرده و اگر در خانه احساس آرامش و امنیت می‌کنیم مرهون جانفشانی‌های نیروی انتظامی هستیم.

نورمفیدی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری در رابطه با جایگاه حقوق عامه و حقوق شهروندی، گفت: حقوق شهروندان مقوله‌ای نیست که از سایر کشورهای جهان عاریه گرفته باشم، بلکه نص دین ما بوده و در احادیث و روایات به‌تناوب به آن اشاره‌شده است. مدیران و مسئولان کشور باید همچون دهه‌های گذشته در تحقق حداکثری حقوق شهروندی کوشا باشند.

امام‌جمعه گرگان با اشاره به عملیات‌های اخیر انصار الله یمن، خاطرنشان کرد: در حمله دو هفته قبل پهپاد یمنی شرکت آرامکو را به هم ریخت. در هفته گذشته نیز یمنی‌ها در حمله به قسمت نجران عربستان، هزاران خودروی نظامی و زرهی را به غنیمت گرفتند و عده زیادی از افسران، فرماندهان و سربازان و حتی از ملیت‎های دیگر را به اسارت بردند. تا دیروز ادعا می‎کردند پهپادها متعلق به ایران بوده اما امروز که نیروی زمینی انصار الله یمن توانسته عربستان سعودی را شکست دهد، دیگر چه می‎گویند.

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر