/
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
تکرار اتهام‌زنی‌های آمریکا به ایران

آمریکا مجددا ایران را عامل حمله به تاسیسات نفتی عربستان معرفی کرد!

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین مقامات این کشور، ایران را به حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان متهم کرد.
کد خبر : ۲۲۴۲۱

به گزارش نبض نفت به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در بروکسل گفت: از شرکای خود می‌خواهیم در بازدارندگی در برابر ایران، سهیم باشند.

وی ادعا کرد: ایران تأسیسات نفتی آرامکو را در عربستان هدف قرار داد.

 به دنبال حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در پاسخ به تجاوز ائتلاف سعودی،  از همان ابتدا واشنگتن با سیاست ابهام‌افکنی آشکارا و بدون حتی ارائه یک مدرک و دلیل تهران را عامل اصلی این حمله دانست. عربستان و انگلیس نیز به تبعیت از این سیاست‌های آمریکا تلویحا و گاه به روشنی ایران را پشت این حملات اعلام کردند.

پیش‌تر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بدون ارائه سندی، مدعی شده بود ایران مسئول حمله به تاسیسات آرامکو در عربستان سعودی است.

او گفته بود: «فشار‌های ما علیه ایران که تهدیدی واقعی در منطقه و جهان به شمار می‌آید (!) ادامه دارد.»

در ساعات اولیه ۱۴ سپتامبر، حمله پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در بقیق و خریص، موجب شد این شرکت این دو تاسیسات مهم را تعطیل کند. در نتیجه این حمله تولید روزانه نفت خام عربستان سعودی کاهش یافت. 

هرچند شاخه نظامی جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است، اما آمریکا و عربستان سعودی انگشت اتهام را سمت ایران نشانه رفته‌اند. تهران این اتهامات را رد کرده است.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر