/
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

حضور فعال صنعت برق ایران در بازار‌های منطقه

وزیر نیرو گفت: دست اندرکاران صنعت برق و انرژی کشور حضور فعال در بازار‌های منطقه دارند و در استانه تحقق یکی از مهمترین تحولات در بازسازی و توسعه صنعت برق عراق هستیم.
کد خبر : ۲۲۶۳۶
نبض نفت- رضا اردکانیان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۳ کشور از جمله روسیه، چین، آلمان در نمایشگاه حضور دارند و ما شاهد رونق و رشد این صنعت زیربنایی هستیم و دست اندرکاران صنعت برق و انرژی کشور حضور فعال در بازار‌های منطقه دارند.

وی افزود: در استانه تحقق یکی از مهمترین تحولات در بازسازی و توسعه صنعت برق عراق هستیم.

اردکانیان در ادامه تاکید کرد: از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار منطقه که پیش شرط صلح پایدار است استفاده کنیم.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در ارتباط با بودجه سال اینده و اینکه ایا دولت تضمینی بر توسعه بیشتر بر صنعت برق دارد یا خیر گفت: عمدتا متکی به منابع داخلی هستیم و بخش عمده‌ای حدود ۲۳ هزار میلیارد تومانی گردش صنعت برق متکی بر این منابع است و صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی در بازار‌های منطقه از این حیث مشکلی با صنعت برق به طور عمده ندارد چراکه مانند روال گذشته در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و بازار بزرگ این بخش گفت: در رابطه با اوراسیا توجه و تمرکز ما بر روی ۸۶۲ قلم کالای تخصصی که از معافیت تعرفه‌ای برخوردار است.

اردکانیان اظهار کرد: بخش خصوص، تولید کنندگان و تجار می‌توانند راحت‌تر در این بازار ۱۹۰ میلیون نفری کشور‌های عضو حضور یافته و طبیعتا تولید کنندگان تجهیزات برق نیز با رعایت کیفیت از این بازار بی بهره نخواهند ماند.
منبع: میزان
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر