/
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

اداره ۷۰ درصد نیروگاه‌های کشور از سوی بخش خصوصی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: حدود ۷۰ درصد نیروگاه‌های کشور خارج از وزارت نیرو و از سوب توسط بخش خصوصی اداره می‌شود این درحالی است که در بسیاری از کشور‌ها این گونه نیست.
کد خبر : ۲۲۶۳۷
نبض نفت- همایون حائری در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق اظهار کرد: ۷۰ درصد نیروگاه‌های کشور خارج از وزارت نیرو توسط بخش خصوصی اداره می‌شود این درحالی است که در بسیاری از کشور‌ها این گونه نیست.

وی افزود: در خصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سایر موارد نیروگاهی همچون احداث پست، ترانسفورماتور، خط و ... در حال برنامه‌ریزی است تا بتوان از طریق روش‌های BOO و BOT موضوع را حل کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه موارد مالی بخش تولید و بررسی افزایش نرخ بازار برق از سال ۹۴ تا کنون تغییری نداشته است، گفت: هیئت جدیدی تشکیل شده تا موضوع چگونگی افزایش نرخ بازار برق بررسی شود.

حائری با اشاره به نحوه افزایش سقف بازار برق توسط این هیئت تنظیم گفت: این موضوع در حال بررسی است و به زودی در این زمینه تغییراتی خواهیم داشت.

وی افزود: ورودی‌های مالی به بخش برق محدود است و با پیگیری‌های سال گذشته از طریق فروش اوراق توانستیم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بخش خصوصی را کاهش دهیم.


همچنین محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در این نشست تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته دولت تعهدات خود را از محل صادرات برق انجام دهد و دولت مشکلی برای تامین منابع مالی ندارد.

وی افزود: دولت به تولیدکنندگانی که اقساط آن‌ها سررسیده کمک خواهد کرد و جلساتی با نیروگاه‌هایی که اقساط آن‌ها سررسیده و برگزار خواهیم کرد.

طرزطلب با بیان تاکید بر اینکه تعرفه‌ها در حوزه تولید نیروی برق حرارتی اصلاح شده عنوان کرد: متعهدیم منابع را پرداخت کنیم و سعی می‌کنیم مشکلات بخش تولید مرتفع شود.

منبع: میزان
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر