/
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : ۲۳۹۵۲

به گزارش نبض نفت به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، این تفاهم‌نامه که امروز (چهارشنبه، ۲۷ آذرماه) بین جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد، موضوع‌هایی مانند همکاری در بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های جدید در صنایع نفت و گاز و تدوین آیین‌نامه‌های مورد نیاز مراکز نوآوری را دنبال می‌کند.

همکاری در اجرای دوره‌های جدید بین‌رشته‌ای مورد نیاز صنایع نفت و گاز کشور، انعقاد توافق‌نامه، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با دانشگاه‌های معتبر جهانی به‌منظور تبادل اطلاعات و تجارب آموزشی - پژوهشی و همچنین همکاری در تعریف و اجرای مشترک پروژه‌های صنعتی و پژوهشی مورد نیاز صنایع نفت و گاز از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه این آیین به فعالیت‌های این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: اصلاحات ساختاری مناسبی را در این دانشگاه انجام داده‌ایم و امیدواریم این تغییرات دانشگاه‌های ما را به سمت دانشگاه نسل سوم هدایت کند، زیرا ضعف اصلی دانشگاه‌ها، نسل اولی بودن آنهاست.

معتمدی افزود: دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که بیشتر در چرخه اقتصادی کشور نقش دارند و برای نیازها حرکت می‌کنند.

وی  با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف خود در سه زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اظهار کرد: افزایش قراردادهای صنعتی، نوآوری و مهارت‌افزایی سه محور اساسی است که در این بخش‌ها فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این‌گونه نشست‌ها و بازدیدها بتوانیم فعالیت‌های مکملی را انجام دهیم. پژوهشگاه صنعت نفت و پردیس‌های ما می‌توانند در زمینه‌های متعدد با یکدیگر فعالیت کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر