/
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

نفت پشت تولید داخل ایستاده است

مدیرعامل شرکت ملی نفت از امضای ۹ قرارداد دیگر طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: از ۳۳ بسته قراردادی ۱۰ قرارداد به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان امضا شده، ۲۵ دکل حفاری به کار گرفته شده، بعضی چاه‌ها حفر شده و در کل ۱۲ درصد پیشرفت کار داشته‌ایم.
کد خبر : ۲۵۶۴۶


نبض نفت - مسعود کرباسیان در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میادین نفتی پارسی و ترنج که بین شرکت ملی منابع ملی نفت‌خیز جنوب و مپنا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مواردی که در سال جاری به شرکت ملی نفت ابلاغ شده خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک برای ساخت پمپ است. این خط لوله به طول ۵۱۰۰ کیلومتر ۱.۸ میلیون بشکه نفت را از گوره به جاسک منتقل می‌کند. ۱۰۰درصد کار تولید داخل بوده است.

وی افزود: تختال مورد نیاز تولید نفت ترش برای اولین بار تماماً ایرانی و به میزان ۱۵۰ میلیون تن از فولاد مبارکه تامین شده است که بالغ بر ۷۰ هزار تن اوکسین تبدیل به ورق شده و بر این اساس ۱۶۰۰ میلیارد تومان LC‌ باز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: همچنین بندرگاه و گوی شناور به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان امضای قرارداد داشته‌ایم.

کرباسیان از امضای ۹ قرارداد دیگر طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: از ۳۳ بسته قراردادی ۱۰ قرارداد به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان امضا شده، ۲۵ دکل حفاری به کار گرفته شده، بعضی چاه‌ها حفر شده و در کل ۱۲ درصد پیشرفت کار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد تجهیزات تولید داخل بوده‌اند، تاکید کرد: نفت پشت تولید داخل ایستاده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دو اکتشاف مهم میدان نفتی نام‌آوران و میدان گازی ارم را از جمله اکتشافات مهم سال جاری برشمرد و افزود: میدان نام‌آوران و میدان گازی ارم با ذخیره ۱۵۰ هزار میلیارد فوت مکعب و ۲۲۰ میلیون بشکه میعانات از جمله اقدامات مهم سال جاری در حوزه اکتشاف بوده است.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر