/
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

افتتاح 157 طرح گازرسانی در آذربایجان شرقی

در نهمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد ۱۵۷ طرح گازرسانی با سرمایه‌گذاری ۷۹۲ میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
کد خبر : ۲۵۷۳۵


نبض نفت - از مجموع طرح های فوق تعداد ۹۲ پروژه افتتاحی در شهرها و روستاهای مختلف استان به ارزش بالغ بر ۶۰۸ میلیارد ریال شامل گازرسانی به روستاهای شهرستان تبریز، اسکو، عجب شیر، بستان آباد، مراغه، کلیبرف خداآفرین،چارایماق، جلفا، میانه، مرند، هریس، اهر، ورزقان، هشترد و هوراند و گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس با ساخت ایستگاه میترینگ گاز ، زیرسازی و آسفالت جاده سرویس ایستگاه سی جی اس مراغه، راه اندازی و بهره برداری ایستگاه تی بی اس  شاهلوق مرند، اجرای تاسیسات برقی ایستگاه سی جی اس خاتون آباد میانه و ساخت دو واحد مرکز تعمیرات و بهره برداری در ایتسگاه سی جی اس میانه است.

با بهره برداری از طرح های یاد شده تعداد سه هزار و ۸۵۳ خانوار آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره مند شدند.

همچنین عملیات اجرایی تعداد ۶۵ طرح نیز به ارزش  بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال در شهرستان های تبریز، خداآفرین، سراب، کلیبر و ورزقان با پوشش جمعیتی یکهزار و ۵۶۲ خانوار نیز به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شهرهای استان دارای گاز است، گفت: ۹۶.۵ درصد از روستاهای آذربایجان شرقی نیز تاکنون از نعمت گاز بهره مند شده اند که این ارقام نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

رضا رهنمای توحیدی افزود: با وجود اینکه به لحاظ بودجه ای طی سال های اخیر شرایط مناسبی در کشور وجود ندارد، اما کارکنان زحمت کش شرکت گاز آذربایجان شرقی به تمامی تعهدات خود در بهره برداری از طرح های مصوب عمل کرده اند.

به گفته وی، طی سال گذشته و امسال ۵۰ تا ۶۰ درصد اعتبارات مصوب به شرکت گاز آذربایجان شرقی تخصیص یافته است.

رهنمای توحیدی، مجموع مشترکان گاز استان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون در استان ۸۹۱ هزار و ۶۲۸ خانوار شهری و ۳۲۰ هزار و ۱۹۶ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی تعداد انشعابات گاز آذربایجان شرقی را ۶۶۶ هزار و ۳۲ مورد اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون تعداد ۶۸ شهر و ۲ هزار و ۱۰۷ روستای آذربایجان شرقی گازرسانی شده است.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر