/
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

پلی‌کلینیک فناوری در نفت فلات قاره راه‌اندازی می‌شود

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره گفت: به‌زودی با همکاری مدیریت‌های مختلف ستادی و مناطق عملیاتی، پلی‌کلینیک فناوری در واحد پژوهش و فناوری این شرکت راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : ۲۶۱۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، ابوالفضل فراهانی با بیان اینکه این شرکت یکی از پیشگامان حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هاست، گفت: این پلی‌کلینیک با جذب سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذار و شتاب‌دهنده‌ها و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز و رفع مشکلات عملیاتی خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت، گفت: خوشبختانه تفکر ایجاد شده در سطوح مختلف مدیریتی کشور و رویکرد استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان و پ‌ژوهشگران داخلی برای رفع مشکلات صنعتی، فضای خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده که رویدادهای اخیر در حوزه پژوهش و فناوری بیانگر این موضوع است.

فراهانی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های حوزه پژوهش و فناوری، بهره‌گیری حداکثری از ایده‌ها، خلاقیت‌های نوآورانه در تامین نیازها و برطرف کردن چالش‌های صنعت نفت است، گفت: گردهمایی اخیر که با حضور شرکت‌های تابعه وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها برگزار شد بر ارائه نیازهای فناورانه توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت و ارائه ایده‌ها، توانمندی‌ها و سوابق شرکت‌های دانش‌بنیان تمرکز داشت.

وی ادامه داد: واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران از مدت‌ها پیش اقدام به احصای نیازهای خود از طریق مناطق شش‌گانه عملیاتی و همه مدیریت‌های ستادی کرده و نیازهای فناورانه متعددی جمع‌آوری شده است که بخشی از آن در این رویداد ارائه شد و بقیه آن در سایت شرکت نفت فلات قاره برای اطلاع شرکت‌ها بارگذاری شده است.

فراهانی یکی از دستاوردهای عمده این رویداد را آشنایی شرکت‌های کوچک با فضای صنعت نفت و نیازهای آن و ارائه نیازهای شرکت‌های نفتی به متخصصان حوزه‌های مختلف دانست و گفت: به طور مثال جلسات رودررو که معروف به نشست‌های B2B است تاثیر زیادی بر ارتباط صنعت نفت با این شرکت‌های کوچک داشته و این ایجاد ارتباط بی‌شک منشا خیر و آثار زیادی برای طرفین خواهد بود.

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره گفت: بیش از ۳۰ نشست B2B با حضور همکاران پژوهش و توسعه، مدیریت امور تولید، مدیریت امور فنی و مدیریت تدارکات و امور کالا با شرکت‌ها برگزار و ایده‌های مختلفی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد که امیدواریم با در میان گذاشتن نیازهای فناورانه شرکت نفت فلات قاره ایران با این شرکت‌ها، هم مشکلات عملیاتی شرکت برطرف و هم بخشی از نیازهای اقتصادی و مالی شرکت‌های کوچک تامین شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر