/
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

آیا خون نیروهای قراردادی از ارکان ثالث رنگین‌تر است؟

تبعیض در وزارت نفت در بحث پرداخت حقوق و مزایا بین نیروهای قراردادی و ارکان ثالث همواره یکی از نقدهای اساسی به شمار می‌رود. اما موضوع اختلاف حقوق و دستمزد بین نیروهای ارکان ثالث شرکت ملی گاز ایران با سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت نیز جای تامل دارد.
کد خبر : ۲۶۷۹۶
آیا خون نیروهای قراردادی از ارکان ثالث رنگین‌تر است؟

یادداشت به قلم احسان جاویدیان خبرنگار افتخاری نبض نفت

چرا با نیروهای ارکان ثالث گاز غریبانه رفتار میشه؟ مگر ما جز خانواده شرکت نفت کشور نیستیم؟

کجاست اون خبر خوش جناب آقای مهندس تربتی که قرار بود در اسفند باشد. در سرما و گرما و در شرایط کنونی که همه از محل کار فراری هستند ما نوبت کارها شب و روز در شهرها با این مشکلات حضور داریم و دنبال منافع شرکت هستیم. متاسفانه همه چی به صورت قطره چکان می‌آید برای ارکان ثالث‌ها.

فقط می‌گویند خبر خوش و وعده و قرار است اجرا شود و هماهنگ شود و... ولی برای رسمی‌ها و قرارداد موقت‌ها طی یک شب افزایش حقوق و معوقات انجام شد بدون آنکه خودشان مطلع شوند. همچنین خیلی راحت معوقات آنها واریز می‌شود. من در یک سمت در اداره با همکاران قرارداد موقت هستم ماهیانه حدودا کم کم یک میلیون تومان از من بیشتر میگیرند. این مبلغ جدا از بیمه تکمیلی و پول ناهار و‌‌‌‌‌... است. در چنین شرایطی برخی از رسانه‌ها خبر منتشر می‌کنند که قرارداد موقت‌ها به صورت کارگری حقوق می‌گیرند و از عیدی و پاداش کارمندی ناراحت هستند!!!!!

قرارداد موقت‌ها حداقل سالی دوازده میلیون تومان بیشتر از ما دریافت می‌کنند به جز مزایای دیگری که دیده نمی‌شود. فقط دو میلیون تومان عیدی ما دهان پرکن می‌باشد!!!

به هر حال شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دو میلیون و سیصد هزار تومان کمک معیشتی مستقیم به نیروهای ارکان ثالث پرداخت کرد. سهم ما از این پرداختی چه می‌شود؟ سوال ما این است که آیا منابع آنها با مافرق دارد؟ آیا خبر خوش جناب منتظر تربتی مردی از دیار خراسان رضوی کی محقق می‌شود؟

فقط پنج روز تا پایان اسفند مانده است. لازم است که وزرات نفت به این تبعیض‌ها پایان دهد. کم کم کاسه صبر چندین هزار نیروی ارکان ثالث در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه سریز می‌شود و این خوشایند نیست.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر