/
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

پیش‌بینی پایان هفته سیلابی در نوار جنوب غربی کشور

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش‌بینی آب و هوا، موارد احتمالی وقوع سیلاب تا روز جمعه‎ را اعلام کرد.
کد خبر : ۲۷۴۲۰
به‌گزارش نبض نفت از وزارت نیرو، بر اساس اعلام موسسه تحقیقات آب، از بعدازظهر پنجشنبه 21 فروردین، وقوع بارشی به مدت 9 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطهای) 30 تا 40 میلی‌متر در استان کردستان (نوار جنوب غربی و غرب به شرق و شمال شرق)محتمل خواهد بود.
بنا بر این گزارش، روز پنجشنبه وقوع بارشهای رگباری در استانهای کرمانشاه، همدان، البرز، قزوین و زنجان به مدت 6 تا 9 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطهای) 20 تا 30 میلیمتر محتمل خواهد بود.
در گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو آمده است: از بامداد روز جمعه 22 فروردین، وقوع بارشی به مدت 21 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطهای) 60 تا 80 میلی‌متر در استان چهارمحال و بختیاری (نیمه غربی و جنوبی)محتمل خواهد بود.
همچنین در صبح روز جمعه، وقوع بارشی به مدت 15 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطهای) 50 تا 70 میلی‌متر در استان‌های لرستان (نیمه شرقی و شمال) و خوزستان (شمال شرق و شرق)پیش‌بینی شده است.
بر اساس این گزارش، از بعدازظهر جمعه 22 فروردین، وقوع بارشی به مدت 9 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطهای) 30 تا 40 میلی‌متر در استانهای تهران (شمال، شمال غرب و نواحی مرکزی) و مرکزی (نوار غرب به شمال شرق)محتمل خواهد بود.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر