/
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

۷۷ درصد حجم مخازن سدهای کشور پر است

۷۷ درصد حجم مخازن سدهای کشور درسال آبی جاری(ابتدای مهرماه۹۸ تا ۱۹ اردیبهشت۹۹) درحالی پر است که پارسال این درصد ۸۱ بوده که نشان از کاهش حجم آب موجود در مخازن سدها به دنبال کاهش میزان بارش‌ها دارد.
کد خبر : ۲۸۴۸۲
نبض نفت - موجودی آب مخازن سدهای کشور براساس گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران درسال آبی جاری به ۳۹ میلیارد و سه میلیون مترمکعب رسیده است و این درحالی است که پارسال ۴۰ میلیارد و ۶۷ میلیون متر مکعب بودکه کاهش چهاردرصدی را نشان می‌دهد.
کاهش حجم مخازن سدها و نیز کاهش میزان بارش‌هادرحالی اتفاق افتاده که میزان مصرف آب در کشور به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا افزایش چشمگیری داردبه گونه‌ای که این میزان مصرف نگرانی در دست اندرکاران تامین آب ایجاد کرده است.
میزان ورودی آب به سدهای کشور درسال آبی جاری به ۴۲ میلیارد و ۸۸ میلیون مترمکعب رسید و این درحالی است که درسال آبی پارسال این میزان ورودی ۶۹ میلیارد و ۸۱ میلیون متر مکعب بوده که کاهش ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.
وضعیت خروجی آب از سدهای کشور درسال آبی جاری ۳۲ میلیارد و ۴۳ میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به پارسال که ۴۹ میلیارد و ۹ میلیون متر مکعب بود کاهش ۳۴درصدی دارد.

منبع: ایرنا


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر