/
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
مهندس روح‌اله واصف، مدیرعامل گروه مهندسین مشاور و آکادمی کاشانه در گفتگو با نبض نفت:

آیا آموزش مجازی می‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود؟

واصف، مدیرعامل گروه مهندسین مشاور و آکادمی کاشانه معتقد است آموزش مجازی به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و مردم باید بدانند که شبکه‌های مجازی برای آموزش مناسب نیستند.
کد خبر : ۳۰۵۲۰
آیا آموزش مجازی می‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود؟
مهندس روح‌اله واصف، مدیرعامل گروه مهندسین مشاور و آکادمی کاشانه، ضمن بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و حضور در این رسانه، در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما مجموعه آموزشی خود را معرفی کرد و اظهار داشت: آکادمی کاشانه سال ۱۳88 افتتاح شد. پایگاه خبری ما نیز6 سال گذشته تاسیس شده است. 1۵ نفر در داخلمجموعه و 200 مدرس به صورت غیرمستقیم با ما همکاری دارند.

وی هدف از تاسیس این مجموعه را ایجاد محفلی نو برای مهندسین عنوان کرد و گفت: طرح اولیه ما ایجاد یک محفل برای مهندسان برای دورهمی‌های علمی بود. البته در این خصوص تعداد زیادی مکان علمی همچون انجمن علمی حرارتی و برودتی وجود داشت. اما آموزشگاه و مکان مناسبی برای مهندسین وجود نداشت.

واصف افزود: آموزشگاه کاشانه اولین آموزشگاه حرفه‌ای و تخصصی در این زمینه است. مجوز اولیه آن را از وزارت نفت اخذ کردیم و پس از آن اقدام به دریافت مجوز برای برگزاری دوره‌های خاص کردیم .

مدیرعامل آکادمی کاشانه در مورد ویژگی منحصر به فرد این مجموعه اذعان کرد: برخی از مدرسان ما هیچ‌گونه سابقه‌ایدر حوزه تدریس نداشتند و استعداد آنها برای نخستین بار توسط ما شناسایی شد. به عنوان مثال رشته‌ای به نام لوله‌کشی زیر دریا که دوره آموزشی آن تنها در کشورهای دیگر برگزار می‌شد توسط مجموعه ما با موفقیت و طی چند دوره برگزار شد.

مهندس واصف در خصوص مشکلات موجود در بخش آموزش تصریح کرد: یکی از مشکلات آموزش این است که جزئی از خدمات به حساب می‌آید و با بودجه کم در اولویت آخر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود:به آموزش باید به عنوان یک سرمایه بلندمدت نگاه شود ولی متاسفانه در ایران با وجود بالا رفتن سطح مدارک این نگرش تغییر نمی‌کند. این در حالی است که ژاپن به دلیل آموزش صحیح و زیرساخت بی‌نقص تبدیل به یک کشور موفق شده است. باید به دانشگاه از منظر علمی نگاه کرد اما متاسفانه برای گزینش مدرس خوب حق انتخاب نداریم.

مدیرعامل گروه مهندسین مشاور و آکادمی کاشانه ضمن گلایه از پایین بودن هزینه‌های آموزش در کشور گفت: متاسفانه هزینه آموزش در کشور ما بسیار پایین است. بیشترین مشکل ما عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه است. دولت باید آموزش را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی افزود: در زمینه کتابخوانی افراد را مجبور به مطالعه و یا در بحث رانندگی آنها را وادار به یادگیری می‌کنیم ولی در بخش فرهنگی این موضوع مهم فراموش شده است .

واصف در خصوص رایج شدن آموزش مجازی در کشور تاکید کرد: متاسفانه امروزه آموزش مجازی جایگزین آموزش اصولی شده است، نکته حائز اهمیت این است که این گونه افراد، از اطلاعات دقیق آموزشی بهره‌مند نیستند. مردم باید بدانند که شبکه‌های مجازی برای آموزش مناسب نیستند. در این زمینه باید یک پایه علمی و قابل شناسایی وجود داشته باشد .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر