/
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
استاندار:

ایلام به قطب پتروشیمی غرب کشور تبدیل می‌شود

استاندار ایلام با اشاره به طرح‌های توسعه صنعت پتروشیمی در استان گفت: ایلام به قطب پتروشیمی غرب کشور تبدیل خواهد شد.
کد خبر : ۳۰۸۷۶

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با وزیر نفت از توجه وزارت نفت به استان در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تشکر کرد و گفت: امروز استان ایلام با حمایت‌های خوب دولت در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد تا جایی که با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مهم این حوزه این استان به قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به آماده شدن فاز دوم پتروشیمی ایلام، اظهار داشت: با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفراس پروژه بزرگ الفین سیزدهم و چند طرح مهم دیگر افتتاح و بهره برداری می‌رسد که آن نقش حائز اهمیتی در توسعه و اشتغال استان خواهد داشت.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ایجاد فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام شد و تاکید کرد: بسترهای لازم برای این مهم آماده است و می‌طلبد که وزارت نفت در این راستا اهتمام بیشتر داشته باشد.

سلیمانی دشتکی خواستار تسریع در انجام دیگر پروژه‌های مهم استان چون تولید بنزین پرولیز، شهرک صنعتی پائین دستی p.p و فاز دوم آذر و چنگوله شد و بیان کرد: امروز طرح‌ها و پروژه‌های مهمی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان در دستور کار و در حال اجرا است که برای تسریع و تکمیل آنها نیازمند توجه جدی و تزریق اعتبار لازم هستیم.

وزیر نفت نیز از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار ایلام در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تقدیر کرد و گفت: از اینکه امروز درک درستی از ظرفیت‌های استان و انتخاب درستی از مسیر توسعه در آن منطقه ایجاد شده است، خوشحال هستیم.

بیژن زنگنه ضمن قول مساعد برای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات استاندار ایلام یادآور شد: در راستای ایجاد فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام و همچنین پروژه‌های آذر و چنگوله و … اقدام خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر