/
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

سکوی1 S میدان مشترک سلمان راه‌اندازی شد

سکوی S1 میدان مشترک سلمان به همت کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران همزمان با هفته دولت در آب‌های خلیج فارس راه‌اندازی شد.
کد خبر : ۳۱۱۰۹
به گزارش نبض نفت، شرکت نفت فلات قاره ایران از انجام عملیات تکمیلی راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سکوی ۱۰۵۰ تنی خبر داد و اعلام کرد: این سکوی سرچاهی ازسوی متخصصان ایرانی ساخته و در اسفندماه پارسال نصب شده بود که با بهره‌برداری از آن، ظرفیت تولید نفت این میدان مشترک افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، مهندسی، طراحی و ساخت سکوی S1 صددرصد ایرانی است و در ساخت آن، از روزآمدترین تجهیزات کنترل استفاده شده و همه تجهیزات فرآیندی و ایمنی این سکوی سرچاهی به‌صورت کنترل از راه دور از سکوی مادر (سلمان)، راهبری و پایش آن از طریق دوربین‌های مدار بسته انجام می‌شود.

پس از نصب عرشه سکوی S1، عملیات هوک‌آپ شامل برقراری ارتباط برق و فیبر نوری زیردریایی میان سکوهای مجتمع نفتی سلمان و سکوی اقماری S1، همچنین ارتباط لوله‌های زیردریایی نفت و گاز با سکو و اجرای دیگر اتصالات از شیرهای سرچاهی انجام و پس از آزمایش‌های رادیوگرافی، هیدروتست و نشتی‌یابی، عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی مطابق با استانداردهای روزآمد و با نظارت همکاران سکوی سلمان و مهندسی و ساختمان اجرا شده است.

اجرای این پروژه ملی در میدان مشترک سلمان با همکاری سازنده و موثر همکاران منطقه لاوان به‌ویژه کارکنان سکوی سلمان، همچنین همکاران در مدیریت‌های مختلف سازمان از جمله بازرسی فنی، امور فنی، حفاظت فنی، امور مالی و تدارکات و کالا در کنار مدیریت مهندسی و ساختمان و پیمانکار پروژه امکان‌پذیر شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر