/
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

انجام تعمیرات تأسیسات منطقه یک عملیات انتقال گاز با توانمندی تولیدکنندگان داخلی

به منظور افزایش پایداری انتقال گاز، تعمیرات کمپرسور واحد C تأسیسات شهید محمدی با رویکرد حمایت از تولید ملی به پایان رسید.
کد خبر : ۳۱۳۹۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالفضل ظهیری مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز ایران، با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای اهداف استراتژیک منطقه، مطابق برنامه از پیش تعیین شده و با هدف افزایش پایداری انتقال گاز، تعمیرات کمپرسور واحد C تأسیسات شهید محمدی پس از 77 روز در تاریخ چهارم شهریور ماه با موفقیت به پایان رسید.

ظهیری افزود: تعمیرات 24 هزار ساعته کمپرسور تأسیسات شهید محمدی با رویکرد صرفه‌جویی و حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، با نظارت واحدهای تعمیرات روتین تأسیسات شهید محمدی و تعمیرات اساسی منطقه انجام شد.

وی گفت: پس از پایان تعمیرات، واحد مذکور به مدت 72 ساعت کارکرد اولیه، تحویل بهره برداری شد و با حداکثر لود گازرسانی در چرخه پایداری انتقال گاز قرار گرفت.

مدیر منطقه یک در پایان اظهار داشت: انجام این عملیات با توجه به شرایط ویژه وجود بیماری کرونا در کشور، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام پذیرفت.

شایان ذکر است؛ تأسیسات جدید شهید محمدی از سال 1387 با رسالت جمع آوری و انتقال گاز کارخانه های بالادستی NGL  و بازیابی اتان مارون به بهره برداری رسید. این تأسیسات نقش مهمی در جمع آوری و انتقال گازهای همراه منطقه اهواز و همچنین تأمین گاز مصرف کنندگان مهم صنعتی از قبیل نیروگاه بزرگ رامین و صنایع فولاد را برعهده دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر