/
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

اجرای 2 طرح بزرگ گازرسانی در جنوب استان فارس

2 طرح بزرگ گازرسانی با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان در شهرستان لارستان در حال اجراست.
کد خبر : ۳۱۳۹۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان این مطلب، اظهار داشت: این طرح ها شامل اجرای عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بنارویه و ۱۳ روستای این بخش با ۳۳۲ کیلومتر شبکه گذاری و اعتبار ۷۹ میلیارد تومانی است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، حدود ۵ هزار خانوار شهر بنارویه و روستاهای بختیارویه، شرفویه، مارمه، حسن آباد هیرم، کوره، هود، اسلام آباد، قلات، گلار، شهرک توحید، کهنه اوز و بیدشهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

حسینی با بیان این که طرح دیگری نیز با 108 کیلومتر شبکه گذاری در حال اجراست، گفت: ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار 21 میلیارد و 100 میلیون تومان در مدت چهار ماه اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس افزود: با بهره برداری از این طرح گازرسانی، زمستانی گرم برای 6 هزار خانوار شهر جویم و 6 روستای منصورآباد، دامچه، چاه‌گزی، جهاد آباد، فرشته جان و حسن آباد لارستان رقم خواهد خورد.

به گفته حسینی، با افزوده شدن هر مشترک جدید گاز، سالانه بیش از 2000 لیتر در مصرف نفت سفید صرفه جویی می‌شود.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف اجرای محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس اجرا  و علاوه بر رشد صنایع، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود. 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر