/
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
آرش شفیعی، مدیرعامل شرکت مهرگان پترو‌پارس در گفتگو با نبض نفت:

هدف اصلی تحریم‌ها حذف ایران از معاملت انرژی است

مدیرعامل شرکت مهرگان پترو‌پارس معتقد است هدف اصلی از تحریم‌های آمریکا‌، کنار گذاشتن ایران از معاملات انرژی می‌باشد.
کد خبر : ۳۱۶۷۰
هدف اصلی تحریم‌ها حذف ایران از معاملت انرژی است
آرش شفیعی، مدیرعامل شرکت مهرگان پترو‌پارس در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما گفت: فعالیت ما در صنعت نفت و گاز است. شرکت مهرگان پتروپارس شامل 50 نیروی فعال در ایران و چهار شعبه دیگر در خارج از کشور می‌باشد. مجموعه ما از سال 2005 فعالیت خود را به صورت متمرکز در این حوزه آغاز کرده است.

وی در خصوص تاثیر‌گذاری صنعت نفت در گذشته تصریح کرد: در سال 1979 نفت ایران تامین‌کننده ۱۲ درصد نفت جهان بود. این موضوع به معنای تاثیرگذاری این صنعت در دنیا بوده است. بسیاری از کشورها در این حوزه با ایران وارد معامله می‌شدند و از سوی بانک‌های خارجی تسهیلات خوبی دریافت می‌کردند‌ ولی در حال حاضر صادرات ما به نیم‌درصد رسیده است و با روی کار‌آمدن دولت ترامپ و تحریم‌ها محدود شده‌ایم. در واقع هدف از تحریم‌، کنار گذاشتن ایران از معاملات انرژی می‌باشد.

شفیعی در خصوص مشکلات مربوط به مصرف انرژی و عدم فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد: یکی از مشکلات ما مصرف بالای انرژی و هدر‌رفت آن در کشور است. متاسفانه در این حوزه هیچ مدیریتی انجام نمی‌شود ولی در صورت کنترل مصرف داخلی، بخش قابل توجهی از ذخایر ما صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهرگان پترو‌پارس ضمن اشاره به عدم هماهنگی بین مدیران در ایران اظهار داشت: اکثر طرح‌های ارائه شده از سوی مدیران به دلیل عدم اطلاع و دانش در این حوزه تصویب و حمایت نمی‌شود. متاسفانه این عدم هماهنگی در نمایندگان مجلس نیز دیده می‌شود. چالش مدیریت و برنامه‌ریزی در ایران باعث بروز ضعف در صنعت شده است‌.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر