/
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

ایمن‌سازی خطوط لوله خانگیران با توپک‌رانی هوشمند

۷۰ کیلومتر خطوط لوله اصلی زیرزمینی انتقال گاز ترش منطقه عملیاتی خانگیران با بهره‌گیری از نتایج عملیات توپک‌رانی هوشمند ایمن‌سازی شد.
کد خبر : ۳۱۷۰۰
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حسین واله، رئیس اداره بازرسی فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره انجام عملیات توپک‌رانی هوشمند و استفاده از نتایج آن در رفع عیوب خطوط لوله گفت: گذشت زمان و خورندگی بالای گاز، سبب افزایش خطرات بالقوه خطوط لوله و تأسیسات تولید گاز می‌شود و نیاز است برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی عملیات بازرسی فنی به طور مستمر انجام شود.

وی افزود: خورندگی بسیار بالای گاز ترش منطقه خانگیران و همچنین قدمت تأسیسات تولید گاز، لزوم اهمیت بازرسی و نظارت مستمر خطوط لوله تولید و انتقال گاز ترش و همچنین تأسیسات را در این منطقه دو چندان می‌کند و باید در راستای ایمن‌سازی این خطوط برای کاهش ریسک بهره‌برداری و تولید پایدار و مستمر به‌‍ویژه در فصل سرما اهتمام بیشتری داشت.

رئیس اداره بازرسی فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با اشاره به برنامه تعمیرات اساسی امسال اظهار کرد: بازرسی و ارزیابی نتایج گزارش‌های میانی توپکرانی هوشمند خطوط اصلی ۱۶ اینچ C  و D و خطوط اصلی ۱۴ اینچ A، B، E و F منطقه خانگیران، در مجموع به طول ۷۰ کیلومتر در سال ۹۹ و هم‌زمان با انجام تعمیرات اساسی مراکز جمع‌آوری مرکزی، شرقی و غربی خانگیران پایان یافت.

واله تصریح کرد: در راستای ایمن‌سازی تأسیسات و خطوط لوله، با توجه به نتایج به‌دست آمده از توپک‌رانی هوشمند تعمیرات نقاط معیوب دارای ریسک بالا نیز با همکاری واحدهای تعمیراتی انجام شده است.

وی یادآور شد: هم‌زمان با بازرسی از نقاط با ریسک بالا و تعویض پوشش براساس نتایج تست DCVG/CIPS خطوط لوله چاه‌های خانگیران، ۴۱۳ متر لوله معیوب از خطوط لوله چاه‌های خانگیران نیز امسال شناسایی و تعویض شد.

رئیس اداره بازرسی فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بیان کرد: انجام این عملیات مهم با وجود محدودیت‌های شدید ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی گروه‌های بازرسی و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با موفقیت محقق شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر