/
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
مجید الهیار، ریاست هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان توان پویش در گفتگو با نبض نفت عنوان کرد:

مدیران با تجربه اما بی‌دانش آفت بزرگی برای کشور هستند

ریاست هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان توان پویش معتقد است مدیران کشور چه در عرصه دولتی و چه بخش خصوصی باید از دانش روز دنیا اطلاع داشته باشند و فقط داشتن تجربه کافی نیست.
کد خبر : ۳۲۱۰۶
مدیران با تجربه اما بی‌دانش آفت بزرگی برای کشور هستند
مجید الهیار، ریاست هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان توان پویش، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و بازدید از این رسانه در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به طرح و بررسی مشکلات موجود در صنعت کشور پرداخت و گفت: مشکلات موجود در حوزه صنعت بیشتر از بخش‌های دیگر است. بخشنامه‌های سنگین سازمان تامین اجتماعی بسیار دست و پاگیر می‌باشد. متاسفانه هیچ یک از آنها به‌روز نیست و با شرایط کنونی جامعه همخوانی ندارد. شرکت‌های تولیدی با وجود عملکرد شفاف و نیروی کار متخصص به دلیل وجود این بخشنامه‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. قوانین موجود باید اصلاح شوند تا عملکرد بخش تولید ارتقاء یابد.

وی یکی از مشکلات بخش تولید و عموم جامعه را نوسانات ارز عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باعث بی‌ثباتی در قیمت‌ها و آسیب به بخش تولید کشور می‌شود. بخشی از مواد اولیه مورد نیاز ما در داخل تولید می‌شود ولی بخش عمده محصولات به دلیل فقدان فناوری وارداتی است.

الهیار در خصوص مشکلات قراردادها تاکید کرد: متاسفانه تمامی قراردادهای ما به ریال است و بلافاصله بعد از انعقاد آن با افزایش قیمت مواد اولیه و یا نایاباب شدن آن مواجه می‌شویم. این موضوع یک معضل بسیار بزرگ برای تولید است و مانع از رشد و پیشرفت این بخش در کشور می‌شود.

وی افزود: ساختار قدیمی قراردادها نیز ما را دچار مشکل کرده است. به این معنا که همه چیز یک طرفه و به نفع کارفرما می‌باشد. تغییر در ساختار قوانین قراردادها الزامی است. با شرایط فعلی اقتصادی باید یک بازنگری کلی در قوانین صورت گیرد.

ریاست هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان توان پویش تغییر در تفکر مدیریتی در کشور را امری ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه در ایران یک مدیر سال‌ها در مقام خود باقی می‌ماند. مدیران ما باید با شرایط و دانش روز دنیا همگام باشند ولی آنها فقط تجربه دارند و از دانش روز بی‌بهره هستند. این موضوع آفت بزرگی برای جامعه می‌باشد. یک مدیر علاوه بر تجربه باید در کار خود تخصص و دانش کافی نیز داشته باشد.

وی افزود: مدیران کشور باید دارای تفکر مدیریتی و نوآوری باشند، ضمن اینکه استفاده از نیروهای متخصص جوان در این حوزه بسیار کمک‌کننده و مفید است.

الهیار در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: امتیاز من به عملکرد وزارت نفت عدد پنجاه است چون باعث شکل‌گیری اتفاقات مثبت در تولید شده‌اند. با توجه به شرایط تحریم‌ها برای ورود کالاهایی که در ایران است یک فیلتر قرار داده‌اند و واردات آنها را ممنوع کرده‌اند. این کار به نوعی حمایت از تولیدکنندگان داخلی محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر