/
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

واردات نفت خام چین کاهش یافت

واردات نفت خام چین حدود ۵ درصد در اکتبر نسبت به ماه قبل کاهش یافت ولی ۳.۴۷ درصد معادل ۳۶۷ هزار بشکه در روز بالاتر از متوسط واردات در سال گذشته بود.
کد خبر : ۳۲۷۱۵
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، واردات نفت خام چین 4.88 درصد در اکتبر نسبت به ماه قبل کاهش یافت. 10.96 میلیون بشکه در روز واردات نفت چین 560 هزار بشکه در روز کمتر از متوسط واردات این کشور در سپتامبر بود. ولی متوسط واردات چین در ماه اکتبر 3.47 درصد معادل 367 هزار بشکه در روز بالاتر از سال قبل گزارش شد.

 گزارش شده تراکم نفتکش‌ها در بنادر چین همچنان رو به کاهش است. سطح ذخایر نفتی این کشور هم پایین آمده است.

 تراکم نفتکش‌ها در بنادر چین به دنبال افزایش خرید نفت ارزان توسط این کشور در اوایل سال جاری میلادی بالا رفته بود. همزمان با رسیدن این محموله ها به چین، مشخص بود که سطح تقاضا مطابق انتظار بالا نخواهد رفت. بنابراین تخلیه‌ این نفتکش‌ها به تعویق افتاده و ظرفیت ذخیره سازی کاهش یافته است.

 این شرایط در حال حاضر رو به بهبود است. ذخایر شناور نفت چین در حال حاضر به 40 میلیون بشکه می‌رسد. سطح ذخایر نفتی در این تاسیسات در حال حاضر 10 میلیون بشکه کمتر از رکورد ماه جولای است.

 واردات نفت خام چین در ماه‌های اخیر نسبت به اوج 13 میلیون ماه ژوئن پایین آمده است ولی نسبت به متوسط ماهانه سال گذشته بسیار بالاتر است.

 تحلیلگران انتظار دارند واردات نفت چین در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی چندان بالا نباشد چون فضای ذخیره سازی این کشور علیرغم کاهش سطح ذخایر هنوز هم نسبتاً پر است.

در همین حین، تقاضا برای سوخت در مناطقی که چین به آنها صادرات دارد همچنان ضعیف است. واردات نفت خام چین در این فصل، احتمالا 14.5 درصد کمتر از سه ماهه سوم و برابر با 1.7 میلیون بشکه در روز باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر