/
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
جلال همتیان حقیقی‌نژاد، سازنده ساختمانی در گفتگو با نبض نفت:

لزوم عرضه وسایل ساختمانی در فروشگاههای بزرگ

جلال همتیان حقیقی‌نژاد که از سازندگان خوشنام صنعت ساختمان است معتقد است در صنایع مرتبط با صنعت ساختمان باید همانند فروشگاه‌های بزرگ امکان عرضه کالا وجود داشته باشد تا سازنده و خریدار به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند.
کد خبر : ۳۲۷۲۲
لزوم عرضه وسایل ساختمانی در فروشگاههای بزرگ
در ادامه خلاصه‌ای از گفتگوی جلال همتیان حقیقی‌نژاد با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت تقدیم مخاطبان عزیز می‌شود.

مدت ۲۶ سال است که در این حوزه فعالیت دارم. بزرگترین معضل صنعت ساختمان اشتغال افراد زیاد در این بخش می‌باشد. این افراد به دلیل نداشتن شغل ثابت، مالیات پرداخت نمی‌کنند و اجناس مورد نیاز خود را به صورت عمده از کارخانه‌ها خریداری و در سوله‌ و یا انبارهای اجاره‌ای نگهداری می‌کنند. با افزایش نرخ دلار قیمت اجناس آنها نیز افزایش می‌یابد. به دلیل مشکلات خرید از کارخانه‌ها ناچار هستیم که به صورت مستقیم از آنها سفارش بگیریم. چون ثبت سفارش از طریق کارخانه‌ها و تحویل اجناس بسیار زمانبر می‌باشد. از سوی دیگر چون تعداد سفارشات ما بسیار کم است با مشکل مواجه می‌شویم.

به نظر من در صنایع مرتبط با صنعت ساختمان باید همانند فروشگاه‌های بزرگ امکان عرضه کالا وجود داشته باشد تا سازنده و خریدار به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند.

وظیفه کارخانه تولید است و قادر به نظارت بر بخش خرید نمی‌باشد، در نتیجه واگذاری بخش فروش به یک شرکت کارآمد و یا برگزاری یک نمایشگاه دائمی در این زمینه مفیدتر خواهد بود چون تاثیر زیادی بر قیمت کالاها دارد. همچنین وجود نیروی پشتیبان نظارتی که بر این بخش پاسخگو و ناظر باشد در کاهش نرخ تورم تاثیرگذار است.

یکی دیگر از مشکلات ما افزایش عوارض شهرداری‌ها می باشد که باعث بالارفتن نرخ مسکن می‌شود.

میزان دستمزد برای کارگر و پیمانکار باید با توجه به نوع عملکرد آنها تعیین شود. این در حالی است که بیشتر قیمت‌های ارائه‌شده از سوی پیمانکاران سلیقه‌ای است و متاسفانه اکثر مردم وجدان کاری ندارند. این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در جامعه شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر