/
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

خلاقیت یکی از همکاران منطقه بهرگان و صرفه‌جویی ارزی قابل توجه در شرکت نفت فلات قاره ایران

خلاقیت یکی از همکاران منطقه بهرگان در استفاده از دستگاه‌های معیوب و راه‌اندازی دوباره آنها باعث صرفه‌جویی ارزی قابل توجه در شرکت نفت فلات قاره ایران شد.
کد خبر : ۳۲۸۳۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، آقای محسن خاطری از همکاران پرتلاش واحد خدمات چاه‌های منطقه بهرگان با تجمیع دستگاه‌های معیوب موتور پمپ‌های درون‌چاهی از مناطق بهرگان و سیری و ایجاد تغییراتی در بخش‌هایی از بُرد این دستگاه‌ها موفق به راه‌اندازی این سیستم‌ها بدون انجام هیچ هزینه‌ای شد.

مهندس خاطری در این زمینه گفت: این اقدام در شرایطی انجام شد که 5 دستگاه ZSP مربوط به ارسال اطلاعات سنسورهای درون‌چاهی و یک دستگاه ACT مربوط به ارسال اطلاعات حفاظتی موتور پمپ چاه‌های 18، 21، 22، 25 و 31 میدان نوروز از دو سال پیش از سرویس خارج و امکان دریافت این داده‌ها به دلیل عدم امکان تامین قطعات یدکی میسر نبود.

وی افزود: این مهم می‌تواند پایش مستمر وضعیت موتور درون‌چاهی را میسر نموده و از وارد شدن آسیب و خسارت‌ به موتور جلوگیری نماید و طول عمر موتور پمپ درون‌چاهی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه اطلاعات درون‌چاهی در اتاق کنترل قابل مشاهده و سیستم حفاظتی الکتروموتورها هم برقرار است، گفت: این اقدام در راستای تداوم و افزایش تولید نفت در شرکت نفت فلات قاره ایران به اجرا رسیده و خوشبختانه نتایج آن بسیار مثبت بوده است.

به گفته وی، کار PLC سنسور دستگاه‌های ZSP پمپ‌های درون‌چاهی، دریافت اطلاعات از قبیل فشار سیال ورودی و خروجی، دمای سیال، دمای موتور و ... به سطح و ارسال آن به اتاق کنترل است. به همین دلیل در سال‌های اخیر در راستای تداوم و افزایش تولید، با نصب ESP پمپ درون‌چاهی، 5 حلقه چاه میدان نوروز در منطقه بهرگان پمپی شده است.

گفتنی است، همکاران خلاق و متعهد منطقه بهرگان در شرایط خاص تحریمی و ناممکن بودن تامین قطعات حساس، جهت تداوم تولید از هیچ‌گونه کوششی فروگذار نکرده و با استفاده از توانایی‌های خود و امکانات موجود برای برون‌رفت از معضلات و مشکلات موجود، اقدامات موثر و قابل توجهی انجام داده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر