/
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

پيام مدير عامل به مناسبت يكم ديماه؛ سالروز تاسيس شركت نفت و گاز پارس

فرا رسیدن بیست و دومین سالروز تاسیس شرکت نفت و گاز پارس را به یکایک همکاران گرامی، کوشندگان راه آبادانی ایران بزرگ و عزیزمان، صميمانه تبریک عرض مي نمايم .
کد خبر : ۳۳۸۲۴
به گزارش نبض نفت به نقل از شركت نفت و گاز پارس، در طول بیش از دو دهه نقش آفرینی موثر در حوزه‌هاي توسعه و تولیدميدان پارس جنوبی، کارکنان این شرکت در راستاي تحقق اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران که همانا اعتلای نام این مرز و بوم است، قدم برداشته و در کنار سایر فعالان این عرصه از جمله مشاورين ، پیمانکاران و سازندگان داخلی و ارائه دهندگان خدمات برای خلق ارزش در بزرگ ترین میدان گازی جهان همواره کوشیده اند تا با گذر از مسیری پر فراز و نشیب، ثمره این تلاش‌ها در هیات 12 مجتمع عظیم پالایشگاهی و 36 سکوی توليدي، پیشکش ملت شریف ایران شود.

هم اکنون،اجراي دو طرح شاخص باقیمانده توسعه ميدان پارسجنوبی مطابق برنامه‌های مصوب درحال پيگيري است. از یک سو انتظار می‌رودمشعل پالایشگاه فاز 14 برای ورود به زنجیره تولید، روشن شده و در پی آن تاسيسات توليد سرویس‌های جانبی و متعاقباً واحدهای فرآورشی این پالایشگاه یکی پس از دیگری راه اندازی و عملياتي شود واز سوی دیگر پس از نصب جکت نخستین سکوی فاز 11 در خردادماه سال جاري، عملیات حفاری پنج حلقه چاه موقعیت این بلوک در خلیج فارس طي سال آينده انجام و اولين توليد از اين موقعيت مهم و استراتژيك نيز محقق گردد.

در ماه گذشته نیز، پروژه راهبردی احداث مخازن ذخیره سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی با ظرفیت 4 میلیون بشکه و برخورداری از سهم 40 درصدی در تولید بنزین کشور، توسط رياست محترم جمهور افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

دستیابی به این مهم، خاتمه راه اندازي پروژه‌های پارس جنوبی در سال جاری نخواهد بود. در ادامه نیز،به منظور ارزش آفرینی و رونق هر چه بیشتر در سبد محصولات تولیدی پالایشگاه‌های منطقه پارس 2 ،یک پست اسکله بارگیری و صادرات گاز مایع و یک پست اسکله مکانیزه صادرات گوگرد دربندرخدماتي و صادراتی تمبک راه‌اندازی خواهد شد.

دررابطه با طرح‌های توسعه اي جدید محول شده به شرکت نفت و گاز پارس، افزون بر آغاز فعالیت در میدان گازی بلال، قرارداد میدان مشترک فرزاد نیز تا پایان امسال منعقد می‌شود. همچنین اجرا وراه اندازي مسير زودهنگام طرح پایانه جاسک به عنوان بخش کلیدی خط لوله راهبردی گوره به جاسک در دستور كار قرار گرفته كه با فعال شدن جبهه‌های کاری از دی‌ماه سال گذشته، تا پایان سال جاري به مرحله بهره‌برداری خواهد رسيد.

در حوزه عملیات تولید نیز با تلاش همه جانبه همکاران عزیز توانستیم ضمن حفظ تولید ایمن و پایدار گاز در راستاي تحقق برنامه‌های برداشت تکلیفی وزارت نفت، با انجام موفقيت آميز تعمیرات سالانه و پایش خطوط لوله دریایی،مقدمات برداشت حداکثری گاز در فصل زمستان را نيز فراهم نمائيم.

ماحصل اینتلاش‌ها كه عمدتاً مبتني بر مشاركت متخصصان داخلي است، استمرار توليد و افزایش ظرفیت‌های عملیاتی برداشت گاز و به تبع آن احراز سهم 75 درصدی در زمينه تولید و تامینگاز مصرفی کشور بوده که البته همگي مرهون الطاف الهی و تلاش شبانه روزي كاركنان گرانقدرمي‌باشد.

در پایان، ضمن آرزوی سلامتی برای همه خدمتگزاران گرامي نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موفقیت و بهروزی همکاران پرتلاش خود در شرکت نفت و گاز پارس را از بارگاه خداوندمتعال مسئلت مي نمايم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر