/
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

برگزاری نشست انتقامی که سخت شد در چهاردهیم جلسه رویداد دوشنبه‌های اندیشه توسط مرکز راهبری برهان

نشست ((انتقامی که سخت شد)) در چهاردهیم جلسه رویداد دوشنبه های اندیشه توسط مرکز راهبری برهان با همکاری مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور جناب دکتر امیرعبداللهیان، سرکار خانم دکتر الهیان، جناب دکتر متفکر آزاد، جناب حجت الاسلام فلاحی و دکتر شهریار زرشناس و سرکار خانم مرضیه هاشمی روز گذشته برگزار شد.
کد خبر : ۳۳۸۴۶
به گزارش نبض نفت، در ابتدای نشست مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای به ویژگی های سردار سلیمانی از جمله اهل دقت و استناد بودن و تاکید شهید بر عدم اعتماد به دشمن با تکیه بر مستندات واقعی از توطئه آن ها در منطقه اشاره داشتند. ایشان سپس به ضعف عموم پارلمان ها  در کشور های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی ایران در تدوین قوانین ملی اشاره کردند بیان داشتند که این قانون گذاری مجلس است که دست قوه قضائیه برای جرم انگاری در حوزه جرائم تروریستی را باز می کند و مجلس قانونگذاری را با استفاده از ظرفیت سالگرد باید در دستور کار قرار دهد. جناب دکتر امیرعبداللهیان در ادامه اشاره به این مطلب که هیچ کدام از اقداماتی که تاکنون در قوای کشور صورت گرفته است در طراز جایگاه شهید سلیمانی نبوده است بیان داشتند مجلس در زمینه انتقام گیری وظیفه تقنین دارد و هرچه قوانین شدیدتر و بازدارنده تر توسط مجلس تصویب شود شاهد اتفاقات ناگوار کمتری خواهیم بود. مدیر کل امور بین الملل مجلس در انتها این امید را دادند که مجلس در حوزه قانون گذاری تلاش می کند که قدم جدی تری برداشته شود و در آستانه سالگرد حرکتی انجام شود.

پس از ایشان و در ادامه نشست ((انتقامی که سخت شد)) جناب دکتر زرشناس به بحث ظهور پدیده مکتب شهید سلیمانی و ویژگی های آن از منظر بازتعریف هویت ایرانی اسلامی در این مقطع تاریخی و بی سابقه بودن چنین پدیده ای پرداختند و بیان داشتند: شهید سلیمانی نماد غرور ملی ایرانی ها شده است.این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشتند مفهوم انتقام سخت باید به صورت کلان و استراتژیک در منطقه و حتی با مقیاس جهانی محقق شود و نقش آفرینی ایران در تسهیل فرایند افول امپریالیزم آمریکا و تغییر معادلات منطقه ای است که در واقع انتقام سخت محسوب می شود.

بعد از ایشان جناب دکتر متفکر آزاد با سخن در مورد شخصیت طراز شهید سلیمانی بیانات خود را آغاز کردند و بیان داشتند اصلی ترین انتقام بریدن دست آمریکا از منطقه  است.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با این توضیح که مجلس در مقدمات و تصمیم گیری نهایی اخراج آمریکا از منطقه می تواند نقش آفرینی کند فرمودند مجلس باید رویکرد هایش را به این سمت ببرد که وجود منحوس آمریکا را در منطقه از بین ببرد که اولین گام نشان دادن مولفه های قدرت در داخل کشور و مستحکم کردن پایه های داخلی است.

در ادامه نشست جناب حجت الاسلام فلاحی سخن خود با اشاره به این نکته که اتفاقی که پایگاه نظامی عراق افتاد صرفا سیلی به دشمن بود نه انتقام سخت بیان داشتد پاسخ ما باید در وزن جنایت دشمن باشد و پاسخ هم وزن این جنایت اکتفا به جمع آوری پایگاه های آمریکا در منطقه نیست بلکه به عنوان پاسخ در شان این حادثه باید حضور بین المللی آمریکا را مورد حمله قرار دهیم.مسئول فراکسیون جبهه مقاومت در ادامه بیان کردند متاسفانه در بحث مقاومت قوانین و چشم انداز تعریف شده ای نداریم و باید یک برنامه جامع و چشم انداز برای این حوزه تعریف کنیم و مکتب حاج قاسم را به منطقه صادر کنیم.

در ادامه نشست سرکار خانم دکتر الهیان سخن خود را با این مطلب که مجلس انقلابی باید تحولی ایجاد کند و اینکه باید از جایگاه رفیع مجلس کمک بگیریم تا در جهت منویات مقام معظم رهبری رویکرد تحولی اتفاق بیفند آغاز کردند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان کردند که عین الاسد معادل انتقام شهید سلیمانی نبود و می بایست انتقام های سخت تر را در فاز های بعدی به دنبال می داشت که نشد.ایشان در ادامه اظهار کرد این نوع محافظه کاری نسبت به اقدامات دشمن منجر به ایجاد یک خطای محاسباتی در دشمن و اقدامات آن ها می شود.ایشان در ضمن بیان این که اندیشکده های دشمن به این نتیجه رسیده اند که ایران ریسک اقدام متقابل را نمی پذیرد،.ترور شهید فخری زاده را از جمله این اقدامات دشمن دانستند. مسئول کمیته حقوق بشر مجلس در ادامه بر ضرورت تصویب قانونی در شأن شهید سلیمانی که صرفا تهدید شعاری و تبلیغات توخالی نباشد و اثر عملیاتی نسبت به اقدامات دشمن داشته‌باشد تأکید کرد و بیان داشت: نیاز به یک اقدام قاطع و به موقع داریم و مطالبه رهبری اقدام حقوقی بازدارنده است. ایشان در ادامه این نوید را دادند که مجلس در این زمینه مصمم است و طرحی در سالگرد شهادت سردار در این زمینه اعلام وصول می شود. ایشان در پایان بیانات خود اظهار داشتند: مجلس با نظارت و پیگیری های خود باید رویکرد محافظه کارانه دولت را خنثی کند.

در ادامه نشست ((دوشنبه های اندیشه)) سرکار خانم مرضیه هاشمی به سخنرانی پرداخت و اظهار امیدواری کرد که از نظر دشمن شناسی با چشم باز جلو برویم و به طرف مقابل اعتماد نکنیم.ایشان در ادامه ضمن اشاره به ماجرا عین الاسد بیان داشت که این حادثه واقعا سیلی به دشمن بود و هیچ کشوری بعد از جنگ جهانی دوم جرئت حمله به پایگاه های نظامی آمریکا را نداشته است و 110 سرباز آمریکایی در این حمله آسیب دیده اند. سرکار خانم هاشمی در ادامه بیانات خویش اشاره کردند که ان شاءالله انتقام سخت در راه است و ما علی رغم این که ضربه قبلی را نباید دست کم بگیریم  باید برای ضربه اصلی علیه دشمنان منتظر باشیم.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر