/
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

باید طرحی در وزن شهید سلیمانی تصویب شود

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس: باید طرحی در وزن شهید سلیمانی تصویب شود، نباید با طرح‌های توخالی حاوی شعار انتقام بزرگ، ذهن مردم را مشغول ساخت.طرح اقدام راهبردی در راستای بازیابی سرمایه‌هایی به‌مسلخ‌رفته نظام بود.
کد خبر : ۳۳۸۴۵
باید طرحی در وزن شهید سلیمانی تصویب شود
به گزارش نبض نفت، عضو هیئت ‌رئیسهٔ مجلس شورای اسلامی، به بعد «فهم سیاسی» در کنار توان نظامی در شهید سلیمانی اشاره کرد، و از عدم انطباق این دو بعد در برخی عرصه‌ها مانند قفقاز که حیطهٔ متمرکز خود وی بوده، انتقاد کرد.

متفکر آزاد با در نظر گرفتن ارزش نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدف دشمن از این جنایت را هم خود شهید سلیمانی و هم قدرت‌نمایی دانست، و بیان نمود: به رغم حفاظت‌ها، شهید سلیمانی مخفی نبود و دسترسی به وی چندان سخت نبود، زیرا خودْ در خط مقدم حرکت می‌کرد و به جای فرماندهی در کف میدان راهبری می‌کرد.

نمایندهٔ مردم تبریز در مجلس، با تأکید بر هم‌وزن نداشتن شهید سلیمانی در نزد دشمن، به ضرورت این انتقام با تحقق نفی سبیل از آیهٔ قرآن صحه گذاشت و گفت: نفی سبیل به معنی اتمش باید در سراسر منطقه اتفاق بیفتد، و چنانچه سبیل و راه دشمن در ایران قطع شده ، باید رویکرد مجلس به این سمت برود که این وجود منحوس در کل منطقه حذف شود.

نمایندهٔ جوان مجلس، نقش مجلس را در ورود به دو حوزهٔ مقدمه‌ها و تصمیم واقعی این انتقام مد نظر قرار داد، و یکی از این مقدمات را نشان دادن مؤلفهٔ قدرت با استحکام پایه‌های درونی آن دانست. وی با انتقاد از دولت به دلیل به مسلخ بردن همهٔ سرمایه‌های مادی و آبرویی و معنوی کشور به اسم معیشت و اقتصاد در هفت سال و نیم گذشته به رغم عدم تحقق هیچیک از این دو، طرح اخیر اقدام راهبردی مجلس را «بازیابی سرمایه‌ای» در راستای هدف یادشده ارزیابی، و اظهار کرد: اگرچه دل‌خواه ما از این طرح بسیار بسیار جلوتر بود، ولی طرح فعلی در راستای بازیابی سرمایه‌ای در حوزهٔ اعتبار هسته‌ایست. وی افزود:اگر بخواهیم مذاکره هم بکنیم، دیگر چیزی باقی نگذاشته‌اید برای مذاکرهٔ مجدد!

متفکر آزاد با اشاره به بایستگی تغییر در حوزهٔ گفتمانی، تصریح کرد که نه ما نه رهبر انقلاب نه جریان انقلابی به هیچ عنوان با مذاکره مخالف نیستند. وی با ادعای اینکه ما هم ملت امام حسن ایم هم ملت امام حسین، مذاکره را به معنی دادن و گرفتن امتیاز تلقی کرد و بیان کرد: مذاکره تاکتیک ماست –اگرچه برخی آن را استراتژی انگاشته‌اند–، اما اینها فضا را مغشوش می‌کنند. در حالی که در نظام امت و امامت ما رهبر انقلاب فرمود ما در موقعیت بدر و حنین ایم، فلان کس ادعا کرد ما در شعب ابی‌طالب ایم، و پیش از فرستادن وزیر خارجه به مذاکره گفتند خزانه خالیست و آدرس غلط دادند!

عضو هیئت رئیسهٔ مجلس، با ابراز امیدواری به روی کار آمدن دولتی در قد و قوارهٔ ملت ایران در انتخابات پیش‌رو، کار سخت مجلس را سرمایه‌آفرینی برای دولت آینده به منظور بازگشت به نقطهٔ اقتدار برای اثرگذاری دانست، و طرح اقدام راهبردی را گامی در همین جهت معرفی کرد.

این نمایندهٔ مجلس سخن خود را این گونه به پایان برد: باید طرحی در سالگرد حاج قاسم در مجلس مطرح شود که هم‌وزن آن شهید باشد، و نباید با طرح‌های توخالی حاوی شعار انتقام بزرگ، قدر این جایگاه را لوث و ذهن مردم را مشغول ساخت، بنابراین اگر پیشنهادی ارزش تقنینی و نیاز به حوزهٔ قانون‌گذاری نداشت و بسترش در حوزهٔ اجرایی مهیا بود، نباید وقت ملت را با چنین طرح‌هایی گرفت.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر