/
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

ترور شهید فخری‌زاده برآمده از ایجاد خطای محاسباتی در دشمنان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: باید قانونی در شأن شهید سلیمانی تصویب شود که شعاری نباشد و در اقدام دشمن اثر عملیاتی داشته‌باشد. ترور شهید فخری‌زاده برآمده از ایجاد این خطای محاسباتی در دشمنان است که جمهوری حاضر به پذیرش ریسک برخورد متقابل نیست. مطالبه رهبری خروج آمریکا از منطقه است و مجلس مصمم است در سالگرد شهادت سردار طرحی را به تصویب برساند که اثر عملیاتی نسبت به اقدامات دشمنان نظام داشته باشد.
کد خبر : ۳۳۸۴۴
ترور شهید فخری‌زاده برآمده از ایجاد خطای محاسباتی در دشمنان استبه گزارش نبض نفت، دکتر زهره الهیان با تقدیر از اندیشکدهٔ برهان برای پیگیری برگزاری نشست «انتقامی که سخت شد» در قالب سلسله گردهمایی‌های «دوشنبه‌های اندیشه»، اظهار امیدواری کرد که این نشست‌ها، پیوست طرح‌های انقلابی برای تحول‌آفرینی در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی گردد، و با کمک جایگاه بلند مجلس منویات و رویکرد رهبر انقلاب را تحقق بخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخنرانی خود را با این جمله آغاز کرد:

«برای ما هم در کمیسیون مطرح است و این را دنبال می‌کنیم که چرا این انتقام این قدر سخت شده؟»

وی  با اشاره به گوشمالی و سیلی عین‌الاسد که باید در گام‌های بعدی ادامه می‌یافت، عدم پاسخگویی متناسب جمهوری اسلامی به اعمال پیاپی خرابکارانهٔ دشمن پس از جنایت شهادت سردار سلیمانی، از جمله تعرض جنگنده‌ها به هواپیمای جمهوری اسلامی بر فراز لبنان و انفجار نطنز، ترور شهید فخری‌زاده را برآمده از ایجاد این خطای محاسباتی در دشمنان دانست که جمهوری اسلامی حاضر به پذیرش ریسک برخورد متقابل نیست.

خانم الهیان در ادامه اشاره‌ای به تلاش‌های کمیسیون امنیت ملی در اولویت‌گذاری و پیگیری حقوقی واکنش به شهادت سپهبد سلیمانی نمود، و بخشی از برنامه‌های آن را تشریح کرد.

مسئول کمیته حقوق بشر مجلس، بر ضرورت تصویب قانونی در شأن شهید سلیمانی که صرفا تهدید شعاری و تبلیغات توخالی نباشد و اثر عملیاتی نسبت به اقدامات دشمن داشته‌باشد و آنان را از فکر تعرض دوباره به منافع ملت ایران منصرف کند، تأکید کرد.

او هدف از تصویب طرح اقدام راهبردی را، احیای صنعت هسته‌ای دانست که به خواست خدا می‌تواند حقوق ملت ایران را زنده کند. دکتر الهیان افزود: در پی شهادت دکتر فخری‌زاده، نمایندگان مجلس به رغم اختلاف‌نظرهایی که ما از آنها مطلع بودیم، هم‌قول شدند و با اجماع نسبی که برای ما هم شگفت‌آور بود، طرح را به تأیید رساندند. وی در ادامه بر نظارت مجلس برای پیگیری این طرح پا به پای اجرای آن و پیش‌بینی لازم در بودجهٔ ۱۴۰۰ بدین منظور تأکید نمود.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس شورای اسلامی، نقش سمن‌ها را در پیگیری حقوقی برجسته‌تر دانست و با اشاره به اینکه نباید صرفا منتظر اقدام‌های حاکمیتی باشیم، از عموم نخبگان دعوت کرد در این زمینه به وظیفهٔ خود عمل کنند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر