/
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
مدیر پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبي خبر داد:

تولید 48 میلیون متر مکعب گاز شیرین از فاز 13

در 60 روز گذشته به طور میانگین روزانه حدود 34 میلیون متر مکعب خوراک از سکوها دریافت شده است.
کد خبر : ۳۳۹۸۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، محمد سعیدیان، مدیر پالایشگاه دوازدهم مجتمع پارس جنوبی در دیدار مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه‌های 13، 22 و 24 و اسكله خدماتي سايت 2، با بیان این مطلب، اظهار داشت: هم‌اکنون فاز 13 خوراک خود را از 3 سکوی خود و IGAT5  تأمین می‌کند.

وی میزان خوراک دریافتی از IGAT5 در این بازه را روزانه حدود 14 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: میزان خوراک دریافتی فاز 13 در این بازه، روزانه به طور میانگین نزدیک به 48 میلیون مترمکعب بوده است.

سعیدیان در ادامه گفت: در بیشترین روز نیز فاز 13 تا 36 میلیون متر مکعب خوراک از سکوها و بیش از 32 میلیون متر مکعب از از IGAT5 دریافت کرده است.

وی بیشترین خوراک دریافتی در یک روز توسط پالایشگاه یازدهم را حدود 53 میلیون مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: با دریافت این میزان خوراک، بیش از 48 میلیون متر مکعب گاز و حدود 55 هزار بشکه میعانات گازی در فاز 13 تولید شده است.

مدیر پالایشگاه دوازدهم مجتمع پارس جنوبی بیشترین میزان تولید اتان توسط این فاز را هزار و 540 تن عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید پروپان یک هزار و 300 تن و بوتان 800 تن بوده است.

سعیدیان با بیان اینکه 150 تن سولفور مایع نیز با حداکثر میزان تولید در پالایشگاه تولید شده، اظهار داشت: با تأمین مناسب خوراک، پالایشگاه فاز 13 این آمادگی را دارد که با حداکثر توان، تولیدات خود را صادر کند.

در ادامه، مهدی گرامی شیرازی، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون هر 4 سکوی فازهای 22 و 24 در سرویس هستند، گفت: با توجه به ظرفیت تولید سکوها و همچنین تأمین خوراک از IGAT5 این پالایشگاه مشکلی در تأمین خوراک ندارد و در شرایط مناسب، در حال تولید محصولات خود است.

وی همچنین اظهار داشت: هم‌اکنون هر 4 ردیف گازی پالایشگاه دوازدهم و واحدهای اتان و ال‌پی‌جی نیز به طور کامل در سرویس هستند.

گفتنی است؛ در طراحی این فازها تولید 50 میلیون متر مکعب گاز صادراتی، 80 میلیون بشکه میعانات گازی، 2 هزار و 500 تن اتان، 2 هزار تن پروپان، حدود یک هزار و 250 تن بوتان و حدود 400 تن سولفور در روز در نظر گرفته شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر