/
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
مدیر اداره آب و فاضلاب جویبار:

کمبود آب در بخش مرکزی جویبار بی سابقه بوده است

مدیر اداره آب و فاضلاب جویبار گفت که مشکل ۲۰ ساله کمبود آب آشامیدنی این شهرستان با اجرای سه طرح جدید و بهینه سازی و اصلاح سالانه شبکه رفع شده است
کد خبر : ۳۴۴۳۹

نبض نفت- پیمان ابراهیمی، مدیر اداره آب و فاضلاب جویبار در خصوص این سه طرح جدید گفت:  طرح های اجرای شده شامل بهره برداری از مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی و مسکن مهر میارکلا، انتقال آب از بهنمیر برای بخش گلیخواران و جداسازی شبکه آب کوهیخیل به شورکا و شهرک صنعتی می باشد.

وی با اعلام اینکه حل مشکل کمبود آب در بخش مرکزی جویبار و پروژه مسکن مهر میارکلا در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: این پروژه به طول هشت کیلومتر در هفته دولت امسال و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

ابراهیمی با اعلام اینکه حدود ۳۰ هزار مشترک آب شرب در حوزه شهری و روستایی جویبار وجود دارد، افزود : با توجه به فقر منابع آب زیرزمینی در این شهرستان ، ۹۰ درصد از آب شرب از شهرهای همجوار و با پمپاژ به شهرستان انتقال می یابد.

وی پراکندگی روستاها ، تبدیل شهرستان به قطب کشاورزی ، روند شتابان صنعتی شدن و افزایش مشترکین را از دلایل کمبود آب در این شهرستان اعلام کرد و گفت که برای رفع کمبود آب شرب این شهرستان اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید و در چند سال گذشته اجرا شد و یا در حال اجرا است.

مدیر آب و فاضلاب جویبار با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود آب در بخش مرکزی جویبار پروژه مسکن مهر میارکلا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و به طول هشت کیلومتر خطوط لوله پلی اتیلن ۲۸۰ انجام شده است، افزود: این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید و بخش اعظمی از مشکل آب شرب مسکن مهر میارکلا و روستاهای حاشیه حل شده است.

اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای حل مشکل آب گیلخواران

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب شرب بخش گیلخواران یکی از دغدغه های این اداره، مسئولین استانی و شهرستانی بوده است، گفت: در این بخش برای تعویض خط انتقال و افزایش ورودی آب از بهنمیر به گیلخواران حدود ۶ میلیارد تومان  از اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور اختصاص یافت که در چند روز گذشته پیمانکار عملیات اجرایی را آغاز کرده است.

مدیر آب و فاضلاب جویبار از اداره راه خواست تا در صدور مجوزهای لازم برای اجرای این طرح همکاری کند و تاکید کرد : با انتخاب پیمانکار و همت مسئولین این طرح تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و بخش اعظمی از مشکل آب شرب در بخش گیلخواران حل خواهد شد.

ابراهیمی یکی دیگر از پروژه های دیگر حلال مشکل کم آبی در جویبار را جداسازی شبکه آب کوهیخیل به شورکا و شهرک صنعتی اعلام کرد و گفت : این طرح با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود که این طرح به طول ۹ کیلومتر در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

مدیر آب و فاضلاب جویبار با اعلام اینکه اقدامات زیادی برای حل مشکل کم آبی در سطح این شهرستان انجام شده است، گفت: تعویض و اصلاح سالانه ۲۰ کیلومتر از شبکه هم دیگر اقدامی بوده که انجام شده است.

ابراهیمی در پایان بیان کرد: در سال گذشته تعویض و اصلاح شبکه ۲۰ کیلومتر و امسال هم ۱۶ کیلومتر انجام و در دست اجرا هم است.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر