/
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

جابه‌جایی ۲ دستگاه پمپ تزریق آب سکوی سلمان

دو دستگاه پمپ تزریق آب قدیمی سکوی نفتی سلمان با موفقیت جابه‌جا شد.
کد خبر : ۳۴۶۰۲

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این عملیات با توجه به فضای کم سکو به‌منظور جابه‌جایی و وزن بسیار بالای هرکدام (حدود ۵ تن)، ابعاد اسکیدها و خطر برخورد با تأسیسات حساسیت بالایی داشت که با تلاش کارکنان سکو و بدون هیچ‌گونه آسیب به سازه‌ها و تأسیسات سکو با موفقیت انجام شد.

ابتدا پس از بررسی‌های انجام‌شده ازسوی مسئولان و متخصصان سکو و با توجه به مشکلات موجود، عملیات برچیدن این پمپ‌ها در برنامه کاری واحد تعمیرات سکوی سلمان قرار گرفت، سپس دو دستگاه قدیمی از محل برچیده و پاکسازی شدند و محل یادشده آماده نصب دو دستگاه پمپ جدید است.

مراحل باز کردن و حمل همه تجهیزات مشکلات خاص خودش را داشت، اما در این میان انتقال دو اسکید با ظرافت و درایت متخصصان واحدهای تعمیرات مکانیک، همکاران محوطه و نظارت کیفی واحدهای بهره‌برداری و اچ‌اس‌ئی و با جابه‌جایی میلی‌متری و بدون آسیب رساندن به دیگر تجهیزات در سرویس و بدون خاموشی دیگر تأسیسات انجام شد و در این بین راننده جرثقیل با ظرافتی خاص اسکیدها را از لبه سکو برداشت و در محل مناسب قرار داد و از آنجا به روی شناور انتقال داده شد. سرانجام همه تجهیزات سالم و قابل استفاده جدا شد و پس از جمع‌آوری به منطقه لاوان برای استفاده‌های مورد نیاز در دیگر بخش‌های شرکت نفت فلات قاره ایران انتقال یافت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر