/
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

گام‌های مؤثر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز برای صرفه‌جویی ارزی

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران اعلام کرد که این منطقه عملیاتی گام‌های مؤثری برای دستیابی به خودکفایی و صرفه‌جویی ارزی و ریالی برداشته است.
کد خبر : ۳۴۷۱۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا عربلو در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران همسو با قطع وابستگی در تأمین اقلام و دریافت خدمات از شرکت‌های خارجی، با به‌کار بردن شیوه‌های مختلف مانند بومی‌سازی، انجام مهندسی معکوس، جایگزینی قطعات موجود در بازار به جای قطعات اصلی خارجی و ساخت و تولید قطعات ازسوی کارشناسان منطقه و بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، گام‌های مؤثری برای دستیابی به خودکفایی و صرفه‌جویی ارزی و ریالی برداشته است.

وی تصریح کرد: مقدار گاز انتقالی بر اساس نیاز و محدودیت‌های مصرف‌کنندگان و برای فصول مختلف بین ۴۵ تا ۵۲ میلیون مترمکعب در روز متغیر بوده و حجم انتقال سالانه بر اساس مصارف فوق، حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیارد مترمکعب است.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز همچنین درباره تعمیرات اساسی انجام‌شده، وضع ایستگاه‌ها و آمادگی منطقه در فصل سرد سال گفت: مطابق با برنامه زمان‌بندی تعمیرات و نگهداری تأسیسات تقویت فشار گاز، همه فعالیت‌های تعمیراتی و نگهداری مانند اورهال تجهیزات ثابت، بازدیدهای روتین ۲۰۰۰ ساعته توربوکمپرسورها، انجام فعالیت‌های کالیبراسیون تجهیزات مختلف در زمان‌های مقرر انجام شده و تأسیسات تقویت فشار گاز منطقه آماده بهره‌برداری مطلوب در فصول سرد سال است.

عربلو ادامه داد: طبق برنامه‌های نت پیش‌بینی‌شده همه تعمیرات از جمله تعمیرات خطوط لوله ۱۲ اینچ انتقال گاز، تعمیرات خط ۲۴ اینچ و خط ۵۶ اینچ در کنار سایر برنامه‌های تعمیراتی عادی و ادواری انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان کار بدون حادثه در این منطقه بیش از ۵ میلیون نفرساعت در سال است، اظهار کرد: انجام پروژه‌های تعویض پوشش خطوط لوله و بازرسی و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده تأسیسات تقویت فشار برای انتقال پایدار گاز طبیعی از دیگر برنامه‌های این منطقه در سال جاری بوده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر