/
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

تولید شیرهای صنعتی کنترلی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تصاحب سهم ۳۰ درصدی از بازار داخل برای تولید شیرآلات کنترلی مورد استفاده در صنعت نفت و پتروشیمی شده است.
کد خبر : ۳۴۷۴۸

نبض نفت - محمدامید حاجی‌عظیم درباره ویژگی‌های محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان گفت: مأموریت ما حرکت به‌سوی دستیابی همه‌جانبه به استقلال ملی در طراحی و تولید شیرهای صنعتی مورد استفاده در همه صنایع، به‌ویژه بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی است، همچنین فراهم آوردن خدمات فرعی مانند نصب، نظارت، تعمیرات و عیب‌یابی این قبیل شیرها جزو اهداف این شرکت است.

وی اصلی‌ترین کاربردهای شیرهای کنترل را در خطوط لوله توزیع و انتقال سیالات و سیستم‌های لوله‌کشی صنایع نفت و پتروشیمی عنوان کرد و افزود: با توجه به نیازمندی‌های متنوعی که در کنترل جریان سیالات مختلف در صنعت (به‌ویژه نفت و پتروشیمی) وجود دارد، کنترل ‌شیرها با قابلیت‌های متفاوت از نظر دقت، توان تحمل فشار و دما، یا مقاومت در برابر انواع نیروهای دینامیکی حین فرآیند کنترل جریان با ویسکوزیته‌ها، یا حالت‌های مختلف تک‌فازی یا چندفازی طراحی و تولید می‌شوند که پیچیدگی بالاتری نسبت به دیگر انواع شیرهای عادی دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و تولید شیرهای صنعتی رستاگروه تصریح کرد: محصولات ما شامل انواع کنترل ولو به‌ویژه کنترل ولوهای کروی، توپی و پروانه‌ای است؛ شیرآلات کنترلی وسیله‌ای برقی و مکانیکی است که نرخ جریان سیال در یک سیستم کنترل فرآیند را تغییر می‌دهد. کارکرد انواع ولوها شامل مواردی همچون قطع و وصل کردن جریان، تنظیم و کنترل جریان، تغییر مسیر سیال، جلوگیری از برگشت جریان سیال و کنترل یا آزاد کردن فشار سیال است.

حاجی‌عظیم عنوان کرد: ظرفیت تولید کارخانه بر اساس سفارش و نیاز مشتری تعیین می‌شود. در نظر داریم سهم فروش محصولات خود را در بازار داخل ارتقا دهیم.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر