/
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

پرونده آبرسانی به منطقه رضوان بندرعباس سال آینده بسته می‌شود

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: رفع مشکل آب شرب منطقه رضوان بندرعباس و روستاهای پایین دست آن از دغدغه‌های اصلی این شرکت بوده که قول می‌دهیم با اجرای عملیات این طرح در اسفندماه امسال، پرونده کمبود آب این شهر در سال آینده برای همیشه بسته شود.
کد خبر : ۳۴۸۵۱

نبض نفت - امین قصمی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح تامین آب منطقه رضوان از محل خط انتقال آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی غرب بندرعباس به سیرجان آغاز می‌شود که هم اکنون این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی بیان داشت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته انتظار می‎رود تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ طرح آبرسانی به شهر رضوان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: مردم شهر رضوان و روستاهای پایین دست آن به دلیل محدودیت‌های منابع آبی موجود و وابستگی به چاه‌ها برای تامین آب، همواره با چالش‌های در خصوص خشک شدن و شوری آب چاه‌ها  مواجه هستند که این شرکت مساله تامین آب این منطقه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

قصمی همچنین با بیان اینکه تامین آب شهرک علوی و تازیان بندرعباس نیز در دست بررسی است، ابرازداشت:  تامین آب شهر علوی از خط انتقال آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی غرب بندرعباس به سیرجان نیز در دستورکار است که این طرح هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

قصمی یادآورشد: با بهره برداری از این طرح شهر علوی و ۲۷ روستای مسیر آن همچون قلات بالا و پایین، ایسین، کشار، محمد شمسی و تازیان با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب مناطق روستایی و دورافتاده هرمزگان به فکر راه حل‌های مقطعی نبوده بلکه به دنبال حل ریشه ای مساله هستیم.

مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس ۱۶ آبان ماه جاری با دستور رییس جمهوری در غرب بندرعباس به بهره برداری رسید که سهم هرمزگان معادل حجم تولید ۵۰ روز در طول یک سال است.

با استفاده از ظرفیت موجود در آب شیرین ‌کن اول بندرعباس و سهم آبی هرمزگان در مرحله نخست آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی خلیج فارس، آب شرب شهر بندرعباس و روستاهای بخش مرکزی، آب شرب مردم شهرستان خمیر و بخشی از نیاز آبی صنایع، بخش کشاورزی و آب شرب روستاها در مسیر خط انتقال آب خلیج فارس در شهرستان حاجی آباد نیز تامین خواهد شد که در پایداری منابع آبی استان اثر چشم‌گیری خواهد داشت.

منطقه رضوان روستایی از توابع بخش فین در شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و یکی از قطب‌های کشاورزی و محصولات زراعی استان می‌باشد.

استان هرمزگان ۵۸۰ هزار مشترک آب دارد که از این شمار ۵۲۰ هزار مشترک خانگی هستند.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر