/
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
استاندار سیستان و بلوچستان:

خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش تا پایان دولت افتتاح می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر حسب تعهدات پیمانکار و حمایت‌های ارزشمند دولت امید می‌رود پروژه خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش تا پایان فعالیت دولت به بهره‌برداری برسد.
کد خبر : ۳۵۰۵۷
احمدعلی موهبتی روز جمعه در حاشیه سفر به خاش و بازدید از پروژه‌های بزرگ گازرسانی و راه آهن اظهارداشت: گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان با اعتبار ۲ میلیارد دلاری در حال انجام است.
وی افزود: خطوط انتقال گاز چابهار به ایرانشهر در چهار قطعه و ایرانشهر به پالیزان و خاش در ۲ قطعه ۲۰ و ۱۶ اینچی با قوت در حال اجراست.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ کیلومتر از پروژه گازرسانی ایرانشهر به خاش باقی مانده و تلاش می‌شود تا پایان دولت گازرسانی به کارخانه سیمان خاش و میرجاوه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی رعایت عدالت اجتماعی، تامین رفاه مردم جامعه، توسعه صنعت و فراهم کردن زمینه برای رقابت صنایع جهت سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان را از اهداف عمده اجرای شبکه گازرسانی در شهرها و خطوط انتقال گاز عنوان کرد.
موهبتی ادامه داد: برای آسان کردن تردد و حمل و نقل کالا و مسافر نیز پروژه بزرگ راه آهن در سیستان و بلوچستان در حال اجرا بوده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم قطعه هفت و هشت راه آهن زاهدان به خاش را به بهره‌برداری برسانیم و کار ریل گذاری قطعات اول و دوم در نزدیکی نیکشهر آغاز و قطعات سوم و چهارم از نیکشهر به ایرانشهر با قوت آغاز شود و قطعات پنجم  و ششم از ایرانشهر به خاش هم کار تونل گذاری‌ها انجام می‌شود و امیدواریم تا اوایل ۱۴۰۰ این پروژه بزرگ به پایان برسد. 
وی اظهارداشت: در راستای توجه به روستاهای مرزی و کمک به تامین امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان و با نگاه بلند مقام رهبر معظم انقلاب و دولت ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار در حال هزینه شدن است که فرودگاه سراوان از همین محل در حال اجراست.
استاندار سیستان و بلوچستان از همراهی خوب و مطلوب مردم و تلاش های مدیران، فرمانداران،مسوولان و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه برای توسعه استان و امیدآفرینی در جامعه قدردانی کرد.
منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر