/
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

تشریح وضع پروژه‌های انرژی شرکت سرمایه‌گذاری اهداف

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ضمن اعلام حضور پررنگ این شرکت در بازار سرمایه، گفت: این شرکت با وجود محدودیت‌های اقتصادی پارسال، توانست بازدهی بسیار مناسبی را ایجاد کند، از این رو طرح‌های میدان مشترک آذر و پتروپالایش کنگان با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۳۶۱۹۶
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، مصطفی امیدقائمی ضمن اشاره به به پروژه‌های در حال اجرای شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در بخش انرژی اظهار کرد: پروژه توسعه پتروشیمی کنگان، نگین و سروش مهستان، در سال ۹۹ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند که این روند در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه می‌یابد، از این رو، در اواخر سال ۱۴۰۱ طرح‌های یادشده به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

وی درباره طرح‌های فراسکو و پنتااریتریتول پتروشیمی ماهشهر گفت: مرحله نخست این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شوند، همچنین، با برطرف شدن بسیاری از موانع پیش‌روی پروژه دهلران در سال ۹۹ پیش‌بینی می‌شود امسال این طرح امسال پیشرفت مطلوبی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف درباره طرح‌های جدید برنامه‌ریزی شده نیز گفت: در شرکت نفت جی طرح‌های تولیدی تازه‌ای برنامه‌ریزی شده است که سبب افزایش ۲ و نیم برابری تولید این شرکت در سال ۱۴۰۱ می‌شود، همچنین طرح‌های توسعه‌ای تازه‌ای برای شرکت پالایش نفت سپاهان تعریف شده است که دامنه کالاهای تجاری و توان رقابت و تولید و در نتیجه سودآوری این شرکت را در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌دهد.

امیدقائمی درباره حضور شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در بازار سرمایه تصریح کرد: چند شرکت مربوط به سرمایه‌گذاری اهداف در بازارهای مختلف سرمایه پذیریش شده‌اند و شرایط اولیه‌ پذیریش چند شرکت دیگر نیز فراهم شده است. از این رو، هلدینگ تابان فردا بسته به تناسب بازار سرمایه در بورس عرضه می‌شود، همچنین هلدینگ پیمانکاری و تجهیزاتی نیز برای سال ۱۴۰۱ امکان پذیریش در بورس را دارد. بر این اساس، شرکت‌های پالایش نفت‌جی، پتروشیمی مروارید، توربوکمپرسورنفت و شرکت مهندسی و ساختمانی نیز در مرحله پذیریش و عرضه در بورس قرار دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر